اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051073085757

الهه راستگو :

ورزش شهروندی مغفول مانده است

کد: 1395051073085757

https://goo.gl/JKxGP4

، تهران , (اخبار رسمی): رییس کمیته مشارکت های مردمی شورای شهر تهران از عدم توجه مسئولان به ورزش شهروندی انتقاد کرد.

ورزش شهروندی مغفول مانده است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران ،الهه راستگو عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران  به مقبولیت و جذابیت ورزش در میان اقشار مختلف مردم اشاره کرد و افزود: اینکه ورزش شهروندی در میان این طیف عظیم و مشتاق از چه جایگاهی برخوردار بوده و در چه میزان از این افراد ورزش به عنوان اولویت نخست فعالیتهای اجتماعی و روزمره مطرح است موضوع مغفول مانده ای است که قطعا توجه به آن برنامه ریزی ها را اصولی تر و واقع بینانه تر خواهد ساخت.

راستگو همگانی نمودن ورزش شهروندی را مستلزم عزم، اراده و حضور فعالانه تمامی دستگاهها دانست و تاکید کرد: اگرچه اقدام شهرداری تهران درسال های اخیر درجهت ایجاد سالن،زمین ورزشی وتوزیع کارت ورزش شهروندی جهت شرکت در فعالیت های ورزشی با حداقل قیمت امری ستودنی است و لزوم الگو برداری سایر شهرها وکلانشهرهای کشور از آن ضروری است اما باید پرسید در دیگر دستگاهها نیز شرایط لازم برای گرایش حداکثری مردم به ورزش فراهم شده است؟

وی یکی از دلایل عدم گرایش مردم  به انجام ورزش را دریافتی و شهریه نامتناسب با شرایط اقتصادی آنان ذکر کرد و افزود: باید پرسید در جامعه ای که این روزها اقتصاد مقاومتی به هدف نخست و اول آن تبدیل شده و تامین مخارج زندگی آن هم در شرایطی که تحریم ها، بیکاری را به مهمترین معضل کشور تبدیل ساخته  شرایط حضور در سالنهای ورزشی وتحقق ورزش شهروندی فراهم است؟

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران باطرح پرسش درخصوص سرانه بودجه مصوب نمایندگان منتخب ملت جهت توسعه ورزش شهروندی به عنوان یکی از مهمترین عوامل مهم حذف وکاهش بسیاری از آسیبهای اجتماعی نظیر گرایش به اعتیاد تصریح کرد: باید پرسید در چند در صد از بزهکاران سابقه فعالیت های ورزشی دیده شده و بالعکس چند درصد از ورزشکاران بزهکار شده اند.

راستگو اظهارداشت: در شرایطی که تمام سرمایه مان یک نقطه در ورزش را نشانه رفته و استعداد یابی در میان عامه مردم از سهم کمتری برخوردار است باید تنها محاسبه گر خسارات ناشی از عدم توجه به این مهم که حداقل آن شیوع بیماریهای مفاصل وتحمیل هزینه های هنگفت در آینده ای نه چندان دور به بدنه کشور است باشیم.

وی گفت: بسیاری از آمارهای نگران کننده درحالی ارائه می شود که برنامه ریزی اصولی در راستای توانمندسازی جامعه با محوریت ورزش خواهد توانست این آمارها و نسبتها را معکوس ساخته و جامعه را پیشرو درمسیر توسعه قراردهد.

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران به بازدیدهای خود از محلات مختلف شهر تهران اشاره کرد و اظهارداشت:کمبود فضای ورزشی حتی در مناطق برخوردار مهمترین گلایه شهروندان بوده و از این حیث لازم است مسئولین وزارت ورزش و جوانان توجه بیشتری به این حوزه به خرج داده و تنها به مصاحبه و برگزاری جلسه بسنده نکند.

راستگو  با بیان اینکه سازمانهای مردم نهاد متخصص در امر ورزش و سلامت باتوجه به ماهیت مردمی خود از نقش موثری در این راستا برخوردارند افزود: قطعا توجه ویژه در راستای توان افزایی سازمانهای مردم نهاد زمان دستیابی به این مهم را کاهش خواهد داد چراکه نقش مشورتی و اجرایی سمن ها امروز در دنیا انکار شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه سازمانهای مردم نهاد  فعال در حوزه های گوناگون از جمله ورزش با تشکیل کارگروههای 15 گانه در ستاد سمن های شهر تهران  اقدامات موثری را به انجام رسانده اند افزود: استعداد یابی در مدارس و توسعه ورزش شهروندی از خردسالی تنها به یک شعار و برنامه گذرا تبدیل شده و این درحالی است که اگر امروز دولت هزینه ای را می پردازد فردا نظاره گر سودآن  در سلامت جامعه و افتخارآفرینی و مدال آوری  در زمینه های مختلف ورزشی خواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه