اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051476525757

خیابانی به اسم یک شهید آشوری

کد: 1395051476525757

http://goo.gl/nkts9N

، تهران , (اخبار رسمی): خیابان مخابرات واقع در منطقه 5 تهران طی مراسمی با حضور رییس کمیسیون نامگذاری، شهردار منطقه 5، نماینده آشوریان و جمعی از شهروندان آشوری تهران، به نام شهید آلفرد سرگیس اردوشاهی نامگذاری شد.

خیابانی به اسم یک شهید آشوری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شورای شهر تهران، مجتبی شاکری در مراسم رونمایی از پلاک خیابان شهید آلفرد سرگیس اردوشاهی ضمن گرامیداشت همزمانی ایام ولادت حضرت معصومه (س) با این مراسم، گفت: امروز به برکت نام یک شهید آشوری هویت جدیدی به یکی از معابر و محله های شهر تهران بخشیده می شود.

وی با تاکید بر اینکه نصب پلاک، نصب یک واژه نیست بلکه ایجاد یک هویت جدید است، گفت: همه ما موظف هستیم هویت و جایگاه شهدا را در محله و شهر خود جاری کنیم.

شاکری با بیان اینکه نباید شهدا را همچون عموم افراد تصور کرد، افزود: انسان ها در شرایط مختلف واکنش های متفاوتی دارند. برخی در حوادث منفعل عمل می کنند و عده دیگری تا امکانات فراهم نباشد تلاشی برای تغییر وضع موجود نمی کنند اما شهدا نه زمین گیر بودند و نه منتظر امکانات ماندند. آنها پیشتازانی هستند که به دل حادثه می زنند و از این جهت با دیگران تفاوت دارند. شهدا در جامعه به منزله لوکوموتیوی هستند که دیگر واگن ها را با خود به پیش می برند.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران شهدا را به پرچم هایی تشبیه کرد که باید در همه جای شهر برافراشته بماند و افزود: کشور ما مفتخر است که از اقلیت های مذهبی و شهروندان دیگر ادیان توحیدی 379 شهید, جانباز و آزاده داده است.

به گفته وی، 12 شهید و یک جانباز کلیمی، 15 شهید و 10 جانباز زرتشتی، 32 شهید و 25 جانباز و آزاده آشوری و نیز 120 شهید و 160 جانباز و آزاده ارمنی در زمره ایثارگران اقلیت های مذهبی هستند.

وی با اشاره به رای قاطع کل اعضای شورای شهر به نامگذاری معبری به نام شهید اردوشاهی، گفت: این اقدامات آغاز یک حرکت است و همه باید تلاش کنیم فرهنگ شهدا میان ما جاری باشد.

رییس کمیسیون نامگذاری با اشاره به نامگذاری دیگری در خصوص شهدای اقلیت گفت:نامگذاری معبری به نام شهید رابرت لازار در کمیسیون تایید و در نوبت تصویب در صحن شورا است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی