اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051676880365

ایجاد درآمد از تعرفه و نوسازی در مخابرات

کد: 1395051676880365

http://goo.gl/bdpSkd

، تهران , (اخبار رسمی): الزام فناوری در حوزه ارتباطات ثابت ایجاب می کند از TDM به IP Base حرکت کنیم که لازمه آن، ایجاد درآمد جدید از صرفه تعرفه ای است که صرف نوسازی و به روزرسانی شبکه شود.

ایجاد درآمد از تعرفه و نوسازی در مخابرات

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران،تراکمه، عضو هیئت مدیره و معاون تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران گفت: سرمایه گذاری در مخابرات نیاز به یک طرح تجاری دارد،حقیقت این است که با تعرفه های فعلی، توجیه اقتصادی طرح هایی که الزام فناوری بر آن تاکید دارد، زیر سوال است.

وی در تشریح بیشتر این مطلب گفت: شرکت مخابرات، محصولی تولید می کند که  voice است و 30 ریال در دقیقه تعرفه دارد؛ اگر سوئیچ جدید قرار دهیم باز همین 30 ریال درآمد را خواهد داشت؛ بنابراین انگیزه سرمایه گذاری از بین می رود.

مهندس تراکمه افزود: متاسفانه در حوزه ارتباطات ثابت، طرح های تجاری جواب نمی دهند. نمونه بارز، اپراتور چهارم است که توسعه لازم را نداشته، چرا که تمام بحث ها به این بر می گردد که تعرفه ای که وجود دارد، عادلانه نیست.

عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: اگر کسب و کاری بتواند به لحاظ درآمد و هزینه خودش را توجیه کند، عامل رشد می شود؛ اما اگر نتواند، طبیعتا بقای آن مستلزم تخصیص یارانه می شود.

معاون تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران در پاسخ به اینکه با وجود کاهشی بودن قیمت ها در صنعت ICT، چرا در ایران قرار است نرخ خدمات ثابت گران شود، گفت: رابطه نرخ تعرفه و ترافیک مصرف همواره معکوس است، یعنی زمانی که ترافیک بالا می رود، تعرفه کاهش پیدا می کند.

وی افزود: پیش بینی من این است که تا پنج سال دیگر، تعرفه اینترنت رایگان شود؛ زیرا ترافیک اینترنت به صورت نمایی در حال بالا رفتن است و وقتی ترافیک بالا می رود، بازیگران، دیگر به دنبال کسب درآمد از بستر نیستند؛ بلکه به دنبال خلق درآمد از خدماتی هستند که بر آن بستر قابل ارائه است.

 تراکمه در همین زمینه ادامه داد: متاسفانه این اتفاق در کشور ما هنوز بر بستر تلفن ثابت اتفاق نیفتاده است. درست است که در برخی کشورها با تعرفه صفر مواجه می شوید، اما در مقابل آن می گویند بابت این تعرفه صفر، باید ماهانه A  ریال پرداخت کنید. در همین حال سرویس های متعددی از جمله ADSL، IPTV و VOD را نیز روی همین بستر ارائه می دهند.

وی گفت: اما در کشور ما، چون به علت محدودیت های قانونی نمی توانیم بر روی ویدئو و برخی سرویس ها بر بستر تلفن ثابت کار کنیم، این درآمد را که به عنوان ارزش افزوده تلقی می شود نمی توانیم کسب کنیم.

عضو هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در تبیین بیشتر این موضوع تصریح کرد: زمانی می توانیم بگوییم برای تلفن ثابت هزینه ای پرداخت نشود که بتوانیم راه های دیگری برای حمایت از خط ثابت تعریف کنیم، یعنی به جایی برسیم که تعرفه تلفن ثابت، فارغ از ترافیک باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]