اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051676935757

رئیس شورای شهر تهران خبرداد

تسهیلات شهرداری تهران برای شهروندان بدهکار

کد: 1395051676935757

http://goo.gl/r2JzDy

، تهران , (اخبار رسمی): شهرداری تهران تسهیلات ویژه ای برای شهروندان بدهکار شامل چک برگشت خورده و عوارض های پرداخت نشده در نظر گرفت.

تسهیلاتی برای اخد طلب شهرداریاز شهروندان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران ، مهدی چمران،رئیس شورای شهر تهران  با بیان اینکه مطالبات شهرداری تهران از شهروندان دو گونه است، اظهار کرد: نوع اول، چک های برگشت خورده ای است که حدود 39 هزار فقره و از سال 70 تا 94 باقی مانده که قرار شد جرایم چک ها تشویق خورده و مقداری از جرایم آن کسر شود.

وی به تسهیلات تشویقی برای پرداخت مطالبات شهرداری از شهروندان اشاره کرد و افزود: کل میزان جرایمی که باید حساب و پرداخت شود در حدود 500 میلیارد تومان خواهد بود که در واقع از بدهی ها و جرایم آن که حدود 1700 میلیارد تومان است، تسهیلات را کم کنیم 1200 میلیارد میزان بقیه آن خواهد شد. به گفته چمران در واقع حدود 500 تا 600 میلیارد تومان بدهی از سال 70 تا به حال وجود دارد که تا کنون به این صورت طول کشیده است .

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه نوع دوم مطالبات شهرداری عوارض است، خاطر نشان کرد: در ابتدا باید در این مورد تخفیفاتی داشته باشیم چرا که جرایم عوارض های پرداخت نشده در نقاط مختلف شهر می بایست با هم فرق داشته باشد به طوری که 70 درصد برای مناطق جنوبی شهر در نظر گرفته شود و 50 درصد تسهیلات هم برای مناطق شمالی در نظر گرفته شود.

چمران با بیان اینکه سقفی در این زمینه تعیین شده است، ادامه داد: این تسهیلات در زمانی اعمال می شود که کل بدهی از یک و نیم میلیارد بیشتر نباشد و این تسهیلات شامل شهروندانی که بدهی های بسیار بالا دارند نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای یک درصداز جرایمی که دریافت می شود پیش بینی هایی شده است، عنوان کرد: این یک درصد قرار است صرف فرهنگ سازی یا تشویق یا تبلیغات تشویقی برای شهروندان هزینه شود تا بدهی های خود را ظرف در مدت سه ماه پیشنهادی پرداخت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: به این دلیل که شهروندان فرصت و این کار فرهنگی نیز تاثیر داشته باشد پیشنهاد کردیم مدت زمان سه ماه را به چهار ماه تبدیل کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه