اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052586675757

رحمت الله حافظی در بیان گزارش عملکرد کمیسیون سلامت اعلام کرد

برگزاری اولین مناقصه زباله سوز بیمارستانی

کد: 1395052586675757

http://goo.gl/BuVcBc

، تهران , (اخبار رسمی): رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: باید روندی در مدیریت شهری حاکم شود که بر اساس آن هرعضو شورا و هرمدیر شهری برای تصمیمی که می گیرد و اقدامی که می کند در هر زمان پاسخگو باشد.

برگزاری اولین مناقصه زباله سوز بیمارستانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران رحمت الله حافظی در جمع خبرنگران به بیان گزارش عملکرد کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری پرداخت و گفت: محور اصلی اقدامات این کمیسیون بر پایه پیگیری مطالبات مردم و شهروندان بوده است.
حافظی در ادامه و در تشریح اقدامات این کمیسیون افزود: افزایش جریمه قطع درختان و برخورد قاطع با افراد خاطی که نسبت به گذشته مقابله ی بهتری با این افراد صورت گیرد و از قطع هر چه بیشتر درختان جلوگیری کند. پیگیری و حصول نتیجه در جهت ارتقا کیفیت آب شرب که در سال گذشته میزان آلودگی فراتر از انتظار داشت، کاهش سموم میوه و سبزیجات، مقابله با آبیاری مزارع با فاضلاب که حتی به قلع و قمع برخی از این مزارع هم انجامید ، مقدماتی برای ارتقا کیفیت نان از مزرعه تا سفره به گونه ای که در مراحل کاشت، داشت و برداشت و نیز نگهداری در سیلو تا لحظه پخت نظارت دقیق شکل بگیرد.
وی ادامه داد: مقابله با جانوران موذی در سطح شهر یکی دیگر از اقدامات این کمیسیون بود که در دستور کار قرار گرفت به گونه ای که در سرشماری اعلام شده جمعیت موش های شهر از دو میلیون و صد هزار در سال 93 به یک میلیون و هشتصد هزار در سال 94 کاهش پیدا کرد.
حافظی در ادامه افزود: خشک شدن دریاچه 7 هکتاری شیرابه های زباله بعد از گذشت چند دهه از جمله دستاورد های دیگر ما بود که با پیگیری های این کمیسیون به بار نشست.
وی همچنین با اشاره به موضوع امحا زباله های بیمارستانی گفت: در گذشته زباله های بیمارستانی به صورت سنتی دفن می شدند که با تذکرات و جدیتی این کمیسیون روش امحای این زباله به صورت دفن در سلول های بهداشتی تبدیل شده است که البته باز هم نیاز به ارتقا دارد .
حافظی همچنین خبر داد: در همین راستا تا یکی دو ماه آینده مناقصه اولین زباله سوز بیمارستانی برگزار خواهد شد تا این نوع زباله ها با روش استاندارد امحا شوند.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در ادامه خاطر نشان ساخت: توقف فعالیت برخی صنایع آلاینده در داخل شهر که از جمله اولین آنها کارخانه ایرفو بود ، معادن شن و ماسه منطقه 18 ، نیروگاه بعثت و نیز توقف یکی از خطوط غیر استاندارد کارخانه تولید آسفالت شهرداری در منطقه 18 نیز دیگر محور برنامه های این کمیسیون بوده است. هرچند که همچنان در صنایع آلاینده چالش هایی داریم و فعالیت برخی از کارگاه ها همچنان محیط زیست شهر تهران را تهدید می کند.
حافظی در ادامه سخنان خود با ابراز گلایه برخی آرای دیوان عدالت اداری که منجر به ادامه فعالیت برخی صنایع آلاینده تهران شده است گفت: دوکارخانه سنگ خرد کنی در اطراف تهران بودند که با حکم شعبه های هم عرض فعالیتشان متوقف شد اما با حکم دیوان عدالت اداری بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان دیوان باید جامع نگر باشند و سلامت مردم را در اولویت کاری خود قرار بدهد، گفت: باید دقت کنیم و برای سلامت شهر و ساکنانش ارزش قائل شویم هر چند ممکن است در این راستا 8 کارگر کارخانه آلاینده همچون کارخانه مزبور از کار بیکار شوند، اما نکته مهم آن است که سلامت مردم را به خطر نیاندازیم.

حافظی همچنین به کارخانه روغن نباتی قو اشاره کرد و گفت: هنوز با جدیت با کارخانه روغن نباتی قو برخورد نشده که البته دلیل اصلی آن هم مشغول بودن 300 کارگر آن است که با وجود موافقت شهرداری منطقه 18 و اعلام آمادگی برای جذب این تعداد کارگر هنوز این امر محقق نشده است. اما به دلیل فقدان قوانین بالادستی و و مشکلات مربوط به تامین اجتماعی و نیز مشکلات پرسنلی سبب شده این کارخانه آلاینده به کار خود ادامه دهد. هرچند که کمیسیون سلامت تلاش کرده مذاکرات چند جانبه ای با سازمان تامین اجتماعی و کارخانه روغن نباتی قو برگزار کند.
این عضو شورای شهر تهران همچنین از اعلام آلایندگی کارخانه سنگ بری مناطق 15 و 16 به سازمان صنایع و مشاغل شهرداری خبرداد وگفت: میزان آلایندگی این واحد های سنگ بری را که حجم بالایی از غبار و ریزگرد ها را به هوای شهر تهران القا می کنند به سازمان صنایع و مشاغل اعلام کردیم و مراحل قانونی برای برخورد با این کارگاه ها باید طی شود تا فعالیتشان متوقف شود.
حافظی افزود: کمیسیون سلامت از اواسط سال 93 بازدید هایی را از شرکت ها و سازمان های مرتبط با سلامت و خدمات شهری شهرتهران انجام داده و در همین راستا بازدید از مناطق 22 گانه تهران در دستور کار کمسیون قرارگرفت و در وهله نخست بازدید از مناطق 15 تا 22 صورت گرفت و نشست های مختلفی با شوارایاران بدون حضور مسوولان شهرداری انجام شد.
وی همچنین از تشکیل کارگروه ویژه شهرری خبرداد وگفت: قرار است پس فردا اولین جلسه این کارگروه در فرمانداری شهرری تشکیل جلسه دهد تا با حضور سازمان های مرتبط با مدیریت شهری همچون محیط زیست بررسی مسائل این منطقه در دستور کار قرار گیرد .

حافظی همچنین از پیگیری طرح صیانت از باغات شهر تهران در کمیسیون سلامت خبرداد و گفت: این طرح چندین بار به صحن شورا آمد و قرار شد در یک کمیسیون مشترک برای تایید نهایی راهی صحن شود.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت مگس های سفید شهر تهران گفت: در سال 93و94 شاهد بودیم که مگس های سفید تهدید جدی برای شهر تهران به حساب می آمدند اما امسال با اقدامات انجام گرفته وضعیت این معضل نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

حافظی تصریح کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری نشست مشترک میان سازمانی تشکیل شد که در نتیجه کمیته مشترکی برای مقابله با این معضل انجام گرفت و در نتیجه کاهش قابل توجه تراکم این مگس ها در تهران حاصل شد. هر چند که این نشست ها باید تا رفع این معضل استمرار داشته باشد.
رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری همچنین از مطالبه آزاد سازی سوله های بحران به عنوان یکی دیگر از محور های این کمیسیون نام برد و گفت: آزاد سازی این سوله های بحران یکی از مطالبات جدی ما بود که باید هر چه سریعتر انجام شود . در حال حاضر برخی از این سوله ها در اختیار دیگر سازمان ها و شرکت ها قرار گرفته اند که باید به کاربری اصلی خود بازگردند.
وی در تشریح این امر افزود: در بازدیدی که داشتیم سوله بحران در منطقه 3 در اختیار باغ موزه دفاع مقدس قرار گرفته است، در منطقه 4 یک سوله در اختیار سازمان فرهنگی و هنری و یک سوله در اختیار شهربازی، در منطقه 12 یک سوله به بانک شهر واگذار شده است، در منطقه 14 معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه در اختیار دارد و در منطقه 16 نیز سوله بحران به موسسه بهشت موعود که فعالیت های حوزه علمیه در آن انجام می شود واگذار شده است.
حافظی در ادامه سخنان خود گفت: شهر محلی برای آرامش و زندگی مردم است ، محلی است که باید فضای تفریحی، ورزشی و فرهنگی در اختیار ساکنانش قرار دهد حال باید پرسید آیا شهر تهران چنین ویژگی ای دارد؟
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری تصریح کرد: ریشه تمامی این مشکلات فقدان حکمروایی شایسته شهری است. وقتی می بینیم اتفاقاتی در 8 سال گذشته می افتد و امروز در گزارش های حسابرسی مشخص می شود که چه کسانی باید پاسخگو باشند و آنان مسئولیتی برای پاسخگوی برای خود قائل نمی شوند نباید انتظار بیش از این داشت.

حافظی افزود: به نظر می رسد یکی از اولویت های لایحه مدیریت شهری باید ایجاد مسئولیت پاسخگویی باشد تا هر کس در هر مقطع زمانی اقدامی کرد در زمان های آینده پاسخگو به شهروندان باشد. در غیر اینصورت این تنها شهروندان هستند که متضرر می شوند.
وی ادامه داد: تخصص گرایی، پاک گرایی، اجماع گرایی، شراکت بخشی، افزایش کارایی و اثر بخشی شاخصه هایی است که در تهران وجود ندارد. به عنوان نمونه وقتی می خواهیم پیاده راه 17 شهریور را بسازیم آیا به مردم اجازه می دهیم اظهار نظر کنند، یا اینکه با اعتراض ها هم مخالفت می شود تا مبادا به امپراطوری شان خدشه ای وارد شود.
حافظی گفت: اگر در مدیریت شهری کارنامه قابل قبولی داریم از آن دفاع کنیم در غیر اینصورت باید با برنامه ریزی مدون سعی در اصلاح اشکالات بر آییم و انتظار داریم مجلس شورای اسلامی روی این محور ها نظر داشته باشد .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست