اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052688225757

در صحن شورا به تصویب رسید

مطالعات شهرداری در راستای اجرای مبلمان شهری

کد: 1395052688225757

http://goo.gl/NFIoqL

، تهران , (اخبار رسمی): اعضای شورای اسلامی شهر تهران با انجام مطالعات برای اجرای مبلمان شهری چند منظوره با محورییت بهره برداری در مواقع بحران موافقت کردند.

مطالعات شهرداری در راستای اجرای مبلمان شهری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هشتاد و سومین جلسه شورا بررسی طرح "الزام شهرداری تهران به طراحی و اجرای مبلمان شهری چند منظوره با محوریت بهره برداری در مواقع بحران در دستور کار قرار گرفت .
سرخو: توجه به مبلمان شهری بیشتر از همیشه احساس می شود
محسن سرخو به عنوان موافق این طرح گفت: مبلمان شهری در تمام دنیا شاخصه ای از تامین آسایش شهروندان توسط مدیریت شهری است.
وی ادامه داد: این در حالی است که مبلمان شهری باید علاوه بر کاربری اصلی خود بتواند در مواقع بحران مورد استفاده قرار گیرد نه آنکه خود یک عامل خطر ساز باشد. به عنوان نمونه کیوسک ها و یا تابلوهای راهنمایی از این جمله اند.
سروری: ساخت و ساز دربافت‌های فرسوده و گسل‌ها باید اولویت باشد
در ادامه بررسی این طرح پرویز سروری نیز گفت: آیا اولویت امروز جامعه ما دست مبلمان شهری است؟ آیا همه موضوعات مربوط به بحران را در شهر تهران حل کرده‌ایم و تنها مبلمان شهری باقی مانده است؟
وی افزود: ما باید بافت‌های فرسوده و ساخت‌وساز در گسل‌ها را در اولویت خود قرار دهیم، کشورهایی که به مبلمان شهری در حال حاضر می‌پردازند نسبت به حل موضوعات بافت‌های فرسوده در نحوه ساخت‌وساز به نتیجه رسیده‌اند و حال به دیگر موضوعات پرداختند.
سروری بیان داشت: ما امروز در کشور و تهران موضوعات اصلی و اولیه را رها کرده‌ایم و باید در چند ماه باقیمانده از عمر شورا به مسائل مهم بپردازیم.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: آیا در کشور ژاپن ابتدا به مبلمان شهری پرداخته شده است یا ساخت‌وساز را مدنظر قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد : در صورت ایجاد مبلمان شهری برای جلوگیری از به سرقت رفتن آن باید نیروی انتظامی را برای این کار 5 برابر کنیم.
سروری گفت: آیا احتمال اینکه ریخت‌وپاش‌های زیادی در مبلمان شهری انجام شود وجود ندارد؟ اجرای مبلمان الزام شهرداری تهران به اجرای طرح مبلمان شهری هزینه‌های بسیاری را بر دوش شهر می‌گذارد و نباید مطالعه و اجرا در یک طرح با هم باشد.
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه امروز اولویت جامعه ما مبلمان شهری نیست، تصریح کرد: ما باید بیشتر به معضلات و مشکلات مردم رسیدگی کنیم و رسیدگی به حل مشکلات شهروندان را در اولویت قرار دهیم.
تندگویان: باید به درک درستی از مبلمان شهری برسیم
محمد مهدی تندگویان نیز گفت: مبلمان شهری شامل خیلی از المان ها می باشد و باید درک درستی از تعریف مبلمان شهری داشته باشیم.
وی ادامه داد: در همین کشور ژاپن با آنکه ساختمان های مقاوم در برابر زلزله دارند اما با وقوع زلزله دو نفر در اثر برخورد تابلوهای راهنمایی جان خود را از دست دادند. از اینرو اگر اقدامی شود که موجب پیشگیری از حادثه در مواقع بحران شود آیا ائتلاف هزینه محسوب می شود.
تندگویان افزود: این در حالی است که ما در هر زمینه ای دستور العمل مشخص داریم اما مبلمان شهری که خاصه توسط شهرداری اجرا می شود دستور العملی ندارد .
چمران: شهرداری ظرفیت خوبی برای مطالعات حوزه مبلمان شهری دارد
در ادامه جلسه مهدی چمران گفت : آنچه باید مورد تاکید قرار گیرد این است که باید مطالعات این امر صورت گیرد که مبلمان شهری خطر ساز نباشد بعد از این مطالعات باید گزارش آن ارائه شود و اگر عملیاتی بود به اجرا گذاشته شود . عملیاتی بودن آن هم باید در ابتدا به صورت آزمایشی باشد .
چمران تاکید کرد: تاکید ما بر این است که این مطالعات انجام شود و شهرداری از ظرفیت های خود هم می تواند این مطالعات را انجام دهد (سازمان زیبا سازی ) و نیازی به گرفتن مشاور هم ندارد.
احمد دنیا مالی نیز گفت : اینکه ما مبلمان شهر را در پارک ها و بوستان ها که پایلوت امداد و نجات در مواقع بحران هستند به صورتی بسازیم که تبدیل به برانکارد بشوند بد است ؟ ضمن اینکه ما در حال حاضر بر روی مطالعات این طرح تاکید داریم.
اسماعیل دوستی نیز گفت: چشم انداز شهر یعنی المان های آن و مبلمان شهری یک الزام شهری است .
محسن سرخو افزود: من مطمئن هستم در همان شهر کابل هم مدیریت شهری به قدر توان خود نگران امنیت شهروندانش است .
وی ادامه داد : در حال حاضر میلیارد ها تومان هزینه مبلمان شهری می شود حال اگر مطالعاتی برای بهتر بودن این مبلمان انجام شود اتلاف هزینه است ! در حالی که اگر در همین حین حادثه ای رخ دهد آیا مسئولیتش با شورای حاضر نخواهد بود ؟
چمران نیز در ادامه گفت : اینکه طراحی مبلمان شهری با دیدگاه خاص در زمینه بحران باشد نبوده و مطالعات ی که مورد تاکید ما است بر همین مبنا است. به گونه ای اگر می خواهیم برای مبلمان شهری هزینه کنیم طوری باشد که در مواقع بحران خطر آفرین نباشد و در عین حال کارساز هم باشد . ما هزینه می کنیم که از خطر پیشگیری کنیم .
در نهایت انجام مطالعات برای این طرح و ارائه گزارش آن به شورا به رای گذاشته شد که مورد تایید اعضا نیز قرار گرفت .
در این جلسه همچنین بررسی طرح "اصلاحیه تبصره ذیل ماده واحده مصوبه چگونگی طراحی و مدیریت بهره برداری از فضاهای فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری تهران "در دشتور قرار گرفت که با قید معرفی یک نفر از سوی کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران مورد موافقت اعضای شورای اسلامی شهر تهران واقع شد .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه