اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052788495757

خانه آیت الله ابوترابی موزه شد

کد: 1395052788495757

http://goo.gl/ap0WXo

، تهران , (اخبار رسمی): خانه موزه آیت الله علی اکبر ابوترابی در قزوین با حضور احمد مسجد جامعی نماینده شورای شهر تهران افتتاح شد.

خانه آیت الله ابوترابی موزه شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران ،احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در مراسم افتتاح خانه موزه آیت الله ابوترابی گفت: از مردم قزوین سپاسگزارم که این خاطره خوب ملی را در شهرشان احیا و خانه بندگان خوب خدا را در شهر خدا افتتاح کردند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به وجوه مختلف شخصیتی مرحوم سید علی اکبر ابوترابی اظهار کرد: شخصیت مرحوم ابوترابی محصول شرایط خاصی بود که اتفاقات و میراث فرهنگی و معنوی در آن دخالت مؤثر داشت و او را به این مقام و جایگاه نائل کرد.
وی با شاره به اینکه این شخصیت اخلاقی یک مهد تربیت و سلوک اخلاقی را در پیشینه تاریخی خود دارد، ادامه داد: بخشی از این سیر تربیتی به عقبه تاریخی شهر قزوین باز می‌گردد، قزوین شهری بوده که زمینه تربیت اینگونه افراد را فراهم کرده است.
مسجدجامعی با اشاره به شخصیت‌های بزرگ علمی و اخلاقی استان قزوین همچون میرزا ابوتراب ابوترابی، آیت‌الله سید عباس ابوترابی و دیگر بزرگان ادامه داد: بنده بارها به دوستان پیشنهاد داده‌ام که برای بزرگداشت مقام و جایگاه این علما مراسم بزرگداشت برگزار شود.
مسجد جامعی با اشاره به مجاهدت‌های خانواده ابوترابی در طول انقلاب اظهار کرد: ما در تهران می‌خواستیم خیابانی را به نام این روحانی مجاهد نامگذاری کنیم، اما خانواده ایشان اجازه این کار را ندادند.

مسجد جامعی در پایان افزود: این خانواده در هیچ شرایطی از مسیر اخلاقی خویش خارج نشدند و هرگز تقاضا و طلب دنیوی از مردم و انقلاب نداشتند و من در حافظه خود موارد بسیار نادری سراغ دارم که مانند خانواده مرحوم ابوترابی حتی اجازه نامگذاری یک خیابان را هم ندهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]