اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395052789655827

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016

مانوئل با قهرمانی عقده گشایی کرد

کد: 1395052789655827

http://goo.gl/j1t0dv

، تهران , (اخبار رسمی): شناگر زن آمریکایی " سیمون مانوئل "با قهرمانی المپیک 2016 توانست عقده سالیان طولانی تبعیض نژادی سیاه پوستان را بگشاید.

مانوئل با قهرمانی عقده گشایی کرد

به گزارش روابط عمومی کمیته  ملی المپیک و به نقل از سایت  NBC، هر چند در سال 1936 در اوج سوسیالیست ملی و نژادپرسیتی هیتلرنازی ، جسی اونز سیاهپوست ، در المپیک برلین موفق شد به قهرمانی در مواد مختلف دو ومیدانی دست یابد و 4 مدال طلا برای ایالات متحده آمریکا کسب کند اما هیچ گاه با استقبال آمریکایی ها که خود اسیر عقاید منحط نژاد پرستی بودند رو برو نشد و به کاخ سفید هم راه داده نشد.

حال آمریکا با بیش از 550 ورزشکار، امسال شلوغ‌ترین کاروان را در بازی‌های المپیک ریو را دارد و تاکنون هم مدال‌های متعددی هم درو کرده‌اند.

یکی از آنها، مدال طلایی بود که سیمون مانوئل در شنای صد متر آزاد زنان برای ایالات متحده گرفت.

 این زن شناگر سیاه‌پوست در حالی این مدال را گرفت که تا نیم قرن پیش، استخرهای شنای آمریکا یکی از جاهایی بود که تبعیض نژادی علیه سیاهان در آن به اوج می رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

اندکی پس از پایان جنگ جهانی اول و پس از وقفه ای که در انجام بازیهای المپیک 1916 بمدت هست سال رخ داده بود، با برگزاری بازیهای المپیک 1920 در آنتورپ بلژیک، در بسیاری از کشورها از جمله ایران فکر تشکیل سازمانها و فدراسیونهای ورزشی بوجود آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش