اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395053091285827

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی2016

حسن یزدانی با طلا طلسم شکست

کد: 1395053091285827

http://goo.gl/KE39gS

، تهران , (اخبار رسمی): نماینده وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد ایران با کسب مدال طلا بازی‎های المپیک 2016 ریو رکورد شکست.

حسن یزدانی با طلا طلسم شکست

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک ایران، حسن یزدانی نماینده وزن 74 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در بازی‎های المپیک 2016 ریو، در دیدار نهایی این وزن به مصاف آنیار گودیئف روس رفت.

این کشتی به دلیل مصدومیت و خونریزی نماینده روس پی در پی دچار وقفه شد تا جایی که مبارزه این دو کشتی گیر  حدود 20 دقیقه به طول انجامید.

حسن یزدانی در حالی که 6 بر صفر از حریف قدرتمند روسی خود عقب بود، در وقت دوم با حملات پی در پی و برق آسا حریف را به زانو درآورد و با کسب 6 امتیاز به خاطر امتیازگیری آخر پیروز میدان شد و مدال طلای این وزن را از آن خود کرد.

پس از پیروزی حسن یزدانی، مربیان روس سعی داشتند با اعتراض های متوالی روی نتیجه این دیدار تاثیر بگذارند اما حاصلی نداشت.

حسن یزدانی در حالی این مدال ارزشمند طلا را برای کشتی آزاد به دست آورد که آخرین طلای کشتی آزاد ایران در بازی‎های المپیک به سال 2000 و بازی‎های سیدنی برمی‎گردد که علیرضا دبیر در آن زمان به مدال طلا رسیده بود.

حسن یزدانی که در دور اول با قرعه استراحت مواجه شده بود، در نخستین دیدار خود در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات کشتی آزاد المپیک 2016 ریو مقابل «آنساگ کاستلی» از هائیتی به روی تشک رفت و به‌راحتی این حریف را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد تا راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. وی در این مرحله «سونر دمیرتاس» از ترکیه را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد و به نیمه‎نهایی رسید.

او در نیمه‎نهایی گالم ژان اوسربایف از قزاقستان را  در کمتر از 2 دقیقه 10 بر صفر شکست داد و فینالیست شد.

پیش از این، کیانوش رستمی و سهراب مرادی در وزنه برداری مدال طلا را از آن خود کرده بودند. همچنین قاسم رضایی و سعید عبدولی در کشتی فرنگی، کیمیا علی‎زاده در تکواندو و حسن رحیمی در کشتی آزاد به مدال برنز دست یافته بودند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

اندکی پس از پایان جنگ جهانی اول و پس از وقفه ای که در انجام بازیهای المپیک 1916 بمدت هست سال رخ داده بود، با برگزاری بازیهای المپیک 1920 در آنتورپ بلژیک، در بسیاری از کشورها از جمله ایران فکر تشکیل سازمانها و فدراسیونهای ورزشی بوجود آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش