اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060195355827

کیومرث هاشمی:

70 درصد پیش‌بینی‌های ما در کسب مدال محقق شد

کد: 1395060195355827

http://goo.gl/SJt0VS

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس کمیته ملی المپیک گفت: کسب 12 مدال پیش‌بینی می‌شد. ما 8 مدال گرفتیم که این یعنی 70 درصد پیش‌بینی‌های ما میسر شده است.

70 درصد پیش‌بینی‌های ما در کسب مدال میسر شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی کمیته ملی المپیک ایران، کیومرث هاشمی پس از پایان رقابت‌های المپیک در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: از همه دوستان به جهت همکاری همه جانبه‎ای که داشتند، تشکر می‌کنم. دوستان رسانه‌ای طی چند روزی که در کنار کاروان بودید، واقعا به ما کمک کردید  و صمیمانه از شما تشکر می‌کنم. همچنین از رسانه ملی که به خوبی رقابت‎های ورزشکاران ایران را پوشش زنده تلویزیونی داد، تشکر و قدرانی می‌کنم، این چند روزه تمام زشتی‌ها، ناکامی‌ها و موفقیت‌های ورزش ایران نشان داده شد.
وی ادامه داد: مردم از نزدیک همه چیز را دیدند. از محبت‌های مردم هم واقعا تشکر می‌کنم. مردم ایران با هر شادی، شاد می‌شدند و با هر شکست غمگین. از همه مردم تشکر می‌کنیم، تشکر ویژه‌ای هم از دولت محترم به خاطر حمایت‌هایی که انجام دادند، دارم. حمایت‌های مادی و معنوی خوبی از مجموعه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش صورت گرفت. آن حمایت‌ها باعث شد که ما برای فدراسیون‌ها هیچ چیزی کم نگذاریم و بهترین شرایط حمایتی را برای این کاروان ایجاد کردیم. در خصوص مسائل فنی هم همیشه گفته‌ایم هیچ دخالتی در امور فنی فدراسیون‎ها نخواهیم کرد. طبق اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی عهده‎دار مسائل فنی هستند.
رئیس کمیته ملی المپیک افزود: در این دوره 206 کشور حضور پیدا کردند که نسبت به دوره گذشته 2 کشور به این تعداد اضافه شده است. این یعنی تعداد کشورها نسبت به دوره قبل رشد داشته است. از مجموعه 206 کشور تا به این ساعت که فکر می‌کنم تغییری هم پیدا نمی‌کند 87 کشور موفق به کسب مدال شدند. در دوره قبل 85 کشور مدال گرفته بودند. این هم گواه از روند رو به رشد دارد. یعنی دوره به دوره تعداد کشورهای مدال‌‌آور افزایش پیدا می‌کند.
هاشمی گفت: به بحث کسب سهمیه خیلی ورود نمی‌کنم ما در این دوره تعداد سهمیه‌های خوبی را اخذ و با شرایط خوبی از لحاظ سهمیه در مسابقات حضور پیدا کردیم. در یک رشته تیمی در ریو حضور داشتیم. همین موضوع بازتاب بسیار خوبی داشت. در بحث مدال آوری از قبل هم تمام مباحث کارشناسی شده از طرف جامعه ورزش از قبل هم گفته شده بود ما در سه رشته قطعاً مدال خواهیم داشت، تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری از این سه رشته بودند.
وی تاکید کرد: واقعیت این است که پیش‌بینی‌های بدنه ورزش که بر گرفته از نقطه نظرات خود فدراسیون‌ها، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بود؛ کسب 12 مدال پیش‌بینی می‌شد. ما 8 مدال گرفتیم که این یعنی 70 درصد پیش‌بینی‌های ما میسر شده است. ما نتوانستیم 4 مدال بگیریم که این 4 مدال در رشته‌های کشتی فرنگی، تکواندو و یک مدال وزنه‌برداری توسط بهداد سلیمی بود. حداقل سهم بهداد از این بازی‎ها نقره بود. 3 مدال هم برای تکواندو و کشتی فرنگی پیش‌بینی کرده بودیم. به وضعیت بهداد اشاره‌ای نمی‌کنم که شما بهتر در جریان هستید. مافیایی که وجود داشت و اجازه نداد این اتفاق رخ بدهد تا بهداد به مدال برسد، البته به دادگاه عالی ورزش شکایت کردیم، 2 نشست با فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برگزار شد. اظهار نظرهایی صورت گرفت. البته آن ها فرافکنی کردند و گفتند که شما سایت ما را هک کردید که اصلا این موضوع ربطی به شکایت ما ندارد یا گفته‌اند یک میلیون 119 هزار نفر به ما توهین کرده‌اند. ما هم گفتیم شما لطفا پاسخگوی شکایت ما باشید.
رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: قرار شد دادگاه عالی ورزش یک بررسی اولیه را انجام دهد و براساس بررسی‌های انجام شده نقطه نظرات خود را اعلام کند. آن چیزی که اهمیت دارد این است که ما به دنبال احقاق حق ورزشکار خود هستیم حتی اگر نتیجه هم نداشته باشد.
وی افزود: در 3 رشته‌ای قطعی می‌دانستیم مدال کسب می‌کنیم. واقع‌بینانه و صادقانه بخواهیم صحبت کنیم، در تکواندوی زنان فوق‌العاده بودیم، انعکاس خبری بسیار خوبی هم داشت. به هدف خود براساس پیش‌بینی رسیدیم اما در بخش مردان واقعیت این است که حداقل انتظارات برآورده نشد. وقتی فرزان عاشورزاده می‌گوید شکستم را می‌پذیرم و ... مسائلی که مطرح می‌شود موضوعات فنی است و فدراسیون‌ها باید بررسی کنند و بگویند علل این عدم نتیجه‌گیری تیم مردان چه بوده است. آسیب‌شناسی لازم سپس باید صورت بگیرد.
هاشمی گفت: در بخش کشتی فرنگی بهترین چیزی که می‌توانم بگویم، نقطه نظرات خود محمد بنا سرمربی تیم ملی است، او اظهار ناراحتی کرد و اعلام کرد که انتظارات ما برآورده نشد. خود او بهترین کارشناس است و می‌تواند بررسی‌های لازم را انجام دهد. در تکواندو و در کشتی فرنگی انتظار دو طلا را داشتیم. در کشتی آزاد بسیار خوب عمل شد هرچند که توان ما بیشتر از این‌ها بود. رضا یزدانی اگر مقابل کشتی آذربایجان می‌توانست پیروز شود راه برای فینالیست شدن هموار بود در مجموع کشتی آزاد عملکرد قابل قبولی داشت. خادم تیم را به خوبی هدایت کرد و بعد از 16 سال توانستیم طلا بگیریم. این موضوع برگ برنده‌ای برای کشتی آزاد است. این که می‌گویند همیشه در المپیک کشتی جورکش ورزش است درستی خود را در اینجا نشان داد. با کسب 5 مدال کشتی این موضوع ثابت شد. اگر در این 3 رشته 4 مدال دیگر کسب می‌کردیم، 3 مدال در کشتی فرنگی و تکواندو و یک مدال وزنه برداری بهداد تمام پیش‌بینی‌ها محقق می‌شد.
وی تاکید کرد: خواهش می‌کنم خیلی ورزشکاران را سرزنش نکنید عاشورزاده را ببینید، خدابخشی را تماشا کنید، سوریان را در نظر بگیرید تمام این ورزشکاران ناراحت بودند. آنها طی چند سال گذشته افتخار آفرینی کردند، این ورزشکاران سرمایه‌های ایران هستند نباید با قلم خود باعث کدورت و ناراحتی آنها بشویم. بنابراین نباید این ورزشکاران را مورد سرزنش قرار داد. قزاق ها در دوره قبل 7 مدال طلا گرفت اما در این دوره فقط 3 مدال طلا گرفتند، می‌خواهم بگویم این افت و خیزها برای کشورهای دیگر هم وجود دارد یا به طور مثال برزیل با این سرمایه گذاری عظیم هر چند نسبت به دوره قبل چند مدال بیشتر گرفته اما آن چیزی که در نظر آنها بود، محقق نشده است. این یک برآورد کلی است که عرض کردم.
رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: نمی‌خوام به مسائل والیبال و شمشیربازی و سایر رشته‌ها ورود کنم. خود شما بهتر می‌دانید. در شمشیربازی بچه‌های ما خوب عمل کردند در دوومیدانی تفتیان در نیمه نهایی حضور پیدا کرد. این موارد هم بخش‌های خوب کار است. در بحث‌های سایر نمایندگان در چند رشته داوران خوبی داشتیم در والیبال داوری خوبی داشتیم اما این بحث در فوتبال ما ویژه بود. حضور تیم داوری ایران در فینال المپیک افتخاری است اگر به تهران برگردیم طی یک مراسم ویژه از تیم داوری تقدیر خواهیم کرد. این 3 نفر باعث خوشحالی مردم ایران شدند.
هاشمی اظهار کرد: در بحث اختتامیه برای این که ابهامی وجود نداشته باشد، در اختتامیه‌ هیچ دوره‌ای حضور پیدا نمی‌کنیم. علت آن هم تفاوت‌های فرهنگی است که وجود دارد. شرایط اختتامیه به گونه‌ای است که ورزشکاران ما که تعداد آنها اندک است برای حضور در این مراسم ابراز علاقه نمی‌کنند. علت این موضوع تفاوت فرهنگی است و براساس سنوات گذشته چنین امری صورت می‌گیرد.
وی در پایان تاکید کرد: اتفاق خوبی که امروز رخ داد بعد از این که یزدانی به کشتی‌گیر آذربایجانی باخت بالافاصله رسول خادم یک نامه اعتراض آمیزی به فدراسیون جهانی نوشت. فارغ از این که جوابی بگیرند یا خیر؛ خادم مصلحت اندیشی نکرد. او می‌توانست نامه را نزند به جهت این که شرایط حضور او در هیئت رئیسه فراهم شده است. اگر افراد دیگری بودند مصلحت اندیشی می‌کردند و به خاطر کسب آن جایگاه چنین نامه‌ای نمی‌زدند اما رسول مصلحت اندیشی نکرد و براساس اعتقادات خود این کار را انجام داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران

اندکی پس از پایان جنگ جهانی اول و پس از وقفه ای که در انجام بازیهای المپیک 1916 بمدت هست سال رخ داده بود، با برگزاری بازیهای المپیک 1920 در آنتورپ بلژیک، در بسیاری از کشورها از جمله ایران فکر تشکیل سازمانها و فدراسیونهای ورزشی بوجود آمد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش