اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950607103335757

در صحن شورا به تصویب رسید

احداث چهار باب مدرسه علمیه در تهران

کد: 13950607103335757

http://goo.gl/Bkm2tr

، تهران , (اخبار رسمی): اعضای شورای شهر تهران با یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به توسعه و احداث چهار باب مدرسه علمیه در شهر تهران موافقت کردند .

احداث چهار باب مدرسه علمیه در تهران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هشتاد و ششمین جلسه شورا بررسی یک فوریت طرح "الزام شهرداری تهران به توسعه و احداث چهار باب مدرسه علمیه در شهر تهران " مورد بررسی قرار گرفت .

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص دلایل یک فوریت این طرح گفت : در حال حاضر با توجه به وسعت ابر شهر تهران و نیز جمعیت این شهر ما تنها 8 هزار طلبه داریم که می طلبد توجه بیشتری به مراکز پرورش طلاب کنیم که حوزه ها و مدارس علمیه از جمله این مراکز هستند.

وی ادامه داد : در حال حاضر صد ها هزار دانشجو در شهر تهران وجود دارند که فضای دانشگاهی بسیاری نیز در این شهر وجود دارد لذا نباید در این شهر با کمبود فضا برای حوزه های علمیه مواجه باشیم .

در ادامه جلسه موافقین و مخالفین یک فوریت سخنان خود را ایراد کردند .
محسن سرخو گفت : در شهر تهران 45 مدرسه علمیه دارای که با بیش از 7 هزار طلبه وجود دارد که تعدادی زیادی از این مدارس علمیه شناسایی نشده و فاقد کد می باشند.

وی اظهار داشت: در مرحله اول ساماندهی مدرسه علمیه در دستور کار قرار گیرد. سپس بررسی دقیقتری درباره آن صورت گیرد.

سرخو همچنین افزود : قیاس حوزه های علمیه و دانشگاه ها در تهران قیاس مع الفارغ است چرا که تهران مرکز دانشگاهی است اما مرکز ثقل مراکز حوزه های علمیه قم و مشهد می باشند.

اسماعیل دوستی گفت : ما در دوران انقلاب به مساجد و فرهنگسراها توجه کردیم اما حوزه های علمیه نرسیدیم و باید این نقیصه را جبران کنیم .

ولی الله شجاع پوریان نیز گفت : در سال 95 بیش از 200 میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز اماکن مذهبی از جمله حوزه های علمیه اعتبار گذاشتیم لذا فوریت این طرح توجیهی ندارد .

پرویز سروری نیز گفت : در حال حاضر میزان تعداد مدارس و حوزه های علمیه نسبت به جمعیت تهران هم خوانی ندارد و ما با تصویب یک فوریت این طرح می توانیم این امکان را فراهم نماییم تا اقدامات اولیه برای در نظر گرفتن بودجه در زمان تصویب بودجه سال 96 فراهم شود .
در نهایت یک فوریت این طرح به تصویب اعضای شورا رسید .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه