اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950608105175638

آیت الله مکارم‌ شیرازی در دیدار وزیر صنعت:

متخلفین در امر قاچاق باید افشا شوند

کد: 13950608105175638

http://goo.gl/njKvq2

، تهران , (اخبار رسمی): آیت الله مکارم‌ شیرازی از قاچاق به عنوان بلای اقتصاد کشور یاد کرده اظهار داشتند: باید راه مهم پیشرفت در این مسأله روشن کردن افکار عمومی است به این صورت که تخلف کنندگان در این امر افشا شوند.

متخلفین در امر قاچاق باید افشا شوند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز،حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی در دیدار محمدرضا نعمت‌ زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشتند: این که در دولت جدید کارهای خوبی انجام شده شکی نیست و آنهایی که منفی بافی می کنند راه درستی نمی روند؛ ما می گوییم مشکلاتی هست که باید برای آنها درمانی اندیشید و فقط بیان کافی نیست بلکه راه حل هم می خواهد.

وی  با بیان این که در دولت یازدهم چند مشکل جلب توجه می کند، ابراز داشتند: مسأله نخست مسائل مربوط به بانک ها است که آن چه از قرائن فهمیدیم این است که بانک ها گوش به مصوبات بانک مرکزی نمی دهند؛ وقتی بانک مرکزی می گوید سود بانکی باید 18 درصد باشد ولی در عمل دیده شده، برخی بانک ها 23 درصد می گیرند که این معضل راه حلی می خواهد.

معظم له افزودند: این مشکل بزرگ در برخی از مؤسسات اقتصادی نیز وجود دارد در حالی که در خارج کشور دقیقا تمام مؤسسات خود را موظف می دانند که به مصوبات پایبند باشند، باید آن دسته از مؤسسات اقتصادی که قوانین را رعایت می کنند، تقویت و آنهایی که رعایت نمی کنند تعقیب شوند که البته این کار عزم راسخی می خواهد.
وی با اشاره به مسأله قاچاق به عنوان مسأله ای که بلای اقتصاد کشور شده است، ادامه داد: در برخی از جراید می بینیم که خود دادستان کل کشور اعلام می کند روزانه کانتینرهای زیادی بدون بازرسی وارد کشور می شود که پیدا است این مسأله چه بلایی بر سر اقتصاد می آورد؛ من تصور می کنم برای پیشرفت در این مسأله راه مهم روشن کردن افکار عمومی است به این صورت که تخلف کنندگان در این امر افشا شوند.
ایشان عنوان کردند: نکته سوم در صنایع بالا نبودن کیفیت ها است که سبب می شود خیلی ها به دنبال جنس های خارجی بروند.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که فرهنگ افزایش کیفیت در صنایع بسیاری از مشکلات را حل می کند، خاطرنشان کردند: تا این مشکل حل نشود تولید پیشرفت نمی کند. این مسأله مهم احتیاج به بحث های تخصصی و رسانه ای و آموزش در مدارس و دانشگاه ها دارد؛ آموزش قوی برای بالارفتن کیفیات لازم است.
معظم له با تأکید بر این که باید با امیدواری جلو رفت، ابراز کردند: رییس جمهور محترم نیز نباید از انتقادات ناراحت شود هرچند ما قبول داریم فضای دروغ و تهمت زیاد است که البته این موضوع برخلاف دستور اسلام است؛ درست است که دروغ ها با تکذیب فاش می شود ولی یک اثر منفی دارد و آن هم این که دیگر مردم به خبرها اعتماد نمی کنند.
ایشان در ادامه با بیان این که بین مسائل فرهنگی و اقتصادی رابطه قوی برقرار هست، عنوان داشتند: تا مسائل فرهنگی حل نشود امور اقتصادی نیز به درستی پیش نمی رود؛ ولی باید نقطه های قوت بیان شود و فقط روی مسائل منفی زوم نکنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

با صدور فرمان رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) ابتدا دفتر این کانون در محل وزارت کشور تشکیل و پس از آن در سال 1383 در قالب یک ستاد زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری فعالیت خود را گسترش داد. در سال 1383، محمدباقر قالیباف با حکم رییس جمهوری به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد. پس از وی در آبان‌ماه سال 1384، محمدرضا نقدی، ریاست ستاد را عهده‌دار شد. سپس در تیرماه سال 1386، غلامحسین الهام، جایگزین نقدی شد و پس از الهام در اواخر آذرماه 1388، سعید مرتضوی و پس از وی در تیرماه سال 1391، فداحسین مالکی به ریاست ستاد رسید. در مهرماه سال 1392، با حکم حسن روحانی، رییس محترم جمهوری، حبیب‌الله حقیقی به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز انتخاب شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]