اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950608105215638

سخنگوی قوه قضاییه؛

دادستان‌ها نگران امحای کالاهای قاچاق نباشند

کد: 13950608105215638

http://goo.gl/FVVJX5

، تهران , (اخبار رسمی): محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود از دادستان‌های کشور خواست که در راه مبارزه با قاچاق کوتاهی نکنند تا این مبارزه کمرنگ نشود.

دادستان‌ها نگران امحای کالاهای قاچاق نباشند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصد و یکمین نشست خبری خود در هفته دولت با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه قاچاقچیان به کشور ضربه می‌زنند، اظهارداشت: براساس آنچه در قانون پیش‌بینی شده است، حتی در موضوع قاچاق کالا بحث اعدام نیز وجود دارد.
وی افزود: دادستان‌های کشور با قاچاق کالا و غیر کالا برخورد جدی داشته باشند و اغماضی در این خصوص انجام نشود زیرا قاچاق ضرر و زیان بسیار بالایی برای کشور دارد.
اژه‌ای با بیان اینکه باید با قاچاق مبارزه کرد، گفت: دادستان‌های تهران و سایر استان‌ها از امحاء کالاهای قاچاق نگران نباشند و مضایقه نکنند؛ نگویند این ماشین لوکس است و می‌خواهیم عودت دهیم زیرا نمی‌شود و مگر کالای قاچاق را می‌شود مسترد کرد؟!
وی افزود: به تمام دادستان‌های کشور می‌گویم حامی شما هستیم و قانون، کشور، مسئولان، دولت و مجلس حامی شما هستند بنابراین کوتاهی نکنید و این مبارزه کمرنگ نشود.

لزوم تجهیز گمرکات به ایکس‌.ری

وی در رابطه با این پرسش که از گمرک بندرعباس روزانه بیش از 3 هزار و 850 کانتینر بدون بازرسی خارج می‌شود و این موضوع تخلف یا جرم است، اظهار داشت: کانیتنرها بارنامه دارند و دیده می‌شوند؛ تمام نسخه‌های بانک و گمرک کنترل می‌شود و بازرسی صورت می‌گیرد.
وی افزود: حال اگر درون این کالاها به عنوان مثال مواد مخدر جاسازی شده باشد گمرک بدون داشتن دستگاه و اطلاع نمی‌تواند اینها را کشف کند.
سخنگوی قوه قضاییه با تأکید بر اینکه باید دستگاه ایکس‌ری داشته باشیم تا برخی از این کانتینرها از نظر فنی بررسی شوند، خاطرنشان کرد: تمام گمرکات مجهز به سیستم فنی نیست و احتمال اینکه کالای قاچاق در این کانیتنرها باشد وجود دارد.
اژه‌ای گفت: نظارت فنی و دقیقی که بر تمام کانتینرها باشد، نیست و اکنون دولت در مقام تهیه بودجه برای تهیه سیستم فنی در تمام گمرکات کشور است.
وی تصریح کرد: اگر سیستم فنی در گمرکات داشته باشیم خطاها کمتر می‌شود.
سخنگوی قوه قضاییه در خصوص حکمی با موضوع قاچاق لوازم منزل در بندرعباس هم گفت:این موضوع در تعزیرات حکومتی است و حکم آن صادر شد.
وی افزود: جزای نقدی این پرونده 29 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و نمی‌دانم این حکم قطعی است یا خیر.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

با صدور فرمان رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) ابتدا دفتر این کانون در محل وزارت کشور تشکیل و پس از آن در سال 1383 در قالب یک ستاد زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری فعالیت خود را گسترش داد. در سال 1383، محمدباقر قالیباف با حکم رییس جمهوری به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد. پس از وی در آبان‌ماه سال 1384، محمدرضا نقدی، ریاست ستاد را عهده‌دار شد. سپس در تیرماه سال 1386، غلامحسین الهام، جایگزین نقدی شد و پس از الهام در اواخر آذرماه 1388، سعید مرتضوی و پس از وی در تیرماه سال 1391، فداحسین مالکی به ریاست ستاد رسید. در مهرماه سال 1392، با حکم حسن روحانی، رییس محترم جمهوری، حبیب‌الله حقیقی به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز انتخاب شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]