اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950609106795757

تحقیق و تفحص از شهرداری تهران باید انجام شود

انتقاد از سکوت سازمان بازرسی کل کشور

کد: 13950609106795757

http://goo.gl/mB7HdE

، تهران , (اخبار رسمی): رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، گفت : با توجه به حساسیت موضوع و در جهت شفاف سازی امور شورای شهر می بایست قبل از ورود قوه قضاییه شورا تحقیق و تفحص از شهرداری را آغاز کند .

انتقاد از سکوت سازمان بازرسی کل کشور

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد سالاری در دویست و هشتاد و هفتمین جلسه شورا ضمن تبریک به رییس و اعضای هیات رییسه سال چهارم این دوره ،اظهار داشت: امیدوارم در این سال آخر شورای چهارم ،هیات رییسه در راستای اجرای مصوبات ،اسناد فرادست و ارتقا جایگاه نهاد شورا و همچنین جایگاه نظارتی این نهاد اقدامات موثری را انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود در اعتراض به برخورد فیزیکی یکی از نمایندگان مجلس با یک خبرنگار گفت: قطعا رسانه ها بعنوان رکن چهارم دموکراسی و همچنین فضای مجازی ظرفیت بسیار خوبی برای شفاف سازی موضوعات و تسهیل عملکرد مدیران جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی ادامه داد: اگر اعتراض هست به بد اخلاقی های رسانه ای بوده و نمی توان به خاطر یکسری معدود کل رسانه ها و فضای مجازی را زیر سوال برد.

این عضو شورای شهر در ادامه سخنان خود در تذکری به چمران گفت: آقای رییس شما در رسانه ها اعلام کردید که از ماجرای واگذاری املاک توسط شهردای تهران به افراد خاص بوی توطئه می آید و آنرا به یک جناح سیاسی منتسب کردید و ما شدیدا به این موضع گیری معترضیم . مگر فضای مجازی در اختیار یک جناح سیاسی است ؟! ما و تمام مردم از بداخلاقی های فضای مجازی ناراحتیم پس نباید آنرا به یک جناح منتسب کرد. آیا درست بود در موضوع فیش های نجومی ما نیز آنرا توطئه یک جناح سیاسی اعلام کنیم ؟ آقای رییس چرا زمانیکه به اعضای اصلاح طلب اتهامی وارد می شود شما آنرا توطئه نمی دانید؟!

سالاری همچنین با اشاره به موضوع واگذاری های املاک به افراد خاص اظهارداشت: آقای قالیباف خود در مصاحبه ای رسمی این واگذاری ها را پذیرفتند اما آنرا مطابق قانون دانستند. سخنگوی قوه قضاییه نیز این گزارش را تایید کرده و تنها اعلام کرده اند که در مرحله مقدماتی و درحال تحقیق می باشند.از طرفی برخی افراد که نامشان در لیست بوده منکر این موضوع هستند و برخی آنرا مطابق قانون میدانند.

وی ادامه داد: بنابراین در این مقطع زمانی و در آخرین سال شورای چهارم مهمترین وظیفه شورا شفاف سازی این موضوع می باشد و قبل از اینکه مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص خود را در دستور کار قرار دهد ، وظیفه پارلمان شهری است که به منظور صیانت از آبرو و حیثیت افراد در یک مسیر کارشناسی طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را ارائه دهد و در کمترین زمان ممکن با استفاده از ظرفیت کارشناسی این موضوع در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد. لذا من و تعدادی از همکاران طرح تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران در ارتباط با نحوه واگذاری های املاک و اراضی تهران را ارایه دادیم که لازم است تمام همکاران اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و مستقل به منظور شفاف سازی و رفع اتهامات از این طرح حمایت کنند.

سالاری در پایان به سکوت سازمان بازرسی کل کشور در خصوص این گزارش انتقاد کرد. گفتنی است 16 نفر از اعضای شورای شهر تهران این طرح را امضا کردند .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه