اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950609106815757

علیرضا دبیر مطرح کرد

لزوم اصلاح فوری آیین نامه های معاملاتی

کد: 13950609106815757

http://goo.gl/835JC6

، تهران , (اخبار رسمی): رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا بر لزوم اصلاح ایین نامه های معاملاتی شهرداری تاکید کرد و این امر را یکی از اولویت های سال پایانی شورا مطرح کرد .

لزوم اصلاح فوری آیین نامه های معاملاتی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران،  علیرضا دبیر در دویست و هشتاد و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اساسنامه سازمان ها و شرکت ها باید به صورت ویژه بررسی شود. من قبلا در حسابرسی‌ها هم اعلام کردم که اساسنامه‌ها و آیین نامه ها ایراد دارد و بی انضباطی ایجاد می کند. در این بی انضباطی ها شورا بیش از هر نهاد دیگری تخریب خواهد شد. اما در آن زمان توجهی نشد. قصد ما از بیان آن مشکلات، کمک به شهرداری بود اما متاسفانه به گونه دیگری برداشت شد و برخی به جای بازنگری راه اشتباهی رفتند.

وی افزود: اساسنامه ها و آیین نامه هایی که در حال حاضر در سازمان ها و شرکت ها وجود دارد شهرداری ابلاغ کرده است. در این اساسنامه‌ها آمده است که خودشان می توانند آیین نامه مالی معاملاتی خودشان را تصویب کنند. یعنی همین مشکلی که در بانک ها و بیمه ها بوجود آمد. یعنی ذینفعان برای خودشان تصمیم می گیرند. آخر این ماجرا بجز ایجاد مشکل برای شهردار و شورای شهر نیست.

وی افزود: بهرحال من آن موقع هشدار دادم و اعلام کردم که اساسنامه ابلاغی رییس شورا با این اساسنامه ابلاغ شده توسط شهردار متفاوت است و در آن اساسنامه سازمان ها و شرکت ها چنین اختیاری ندارند و اگر آن موقع به این هشدار توجه می شد و اساسنامه ابلاغی شورا اجرا می‌شد، شاهد این اتفاقات که خدشه ای بر آبروی شورا و مدیران عالی شهرداری وارد کرد، نبودیم.

دبیر ادامه داد: جلسه‌ای در کمیسیون بودجه داشتیم که اتفاقا آقای حکیمی‌پور هم آمده بودند و مشاهده کردند که در زمینه اختیارات شهردار و آیین نامه‌ها به این مشکل برخورد کردیم که آیا اصلا سازمان املاک شهرداری می‌توانسته زمین‌های شهرداری را بفروشد یا خیر؟

علیرضا دبیر در پایان گفت: بررسی اساسنامه‌‌های سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران بحث مهمی است و از همکاران در شورا خواهش می‌کنم ورود جدی به این موضوع داشته باشند و با حساسیت بیشتری آن را مورد بررسی قرار دهند که در آینده شاهد بروز و ظهور چنین بحران هایی نباشیم.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم با ورود به این مساله و بازنگری در ریشه های ایجاد مشکل، بتوانیم از حساسیت ایجاد شده در این موضوع به نفع شهرداری و مردم استفاده کنیم و آبرو و حیثیت شورا را بیش از گذشته حفظ کنیم. من مطمئن هستم که همکاران عزیز و بزرگوار ما در شورا و شهرداری همگی برای بازنگری در این فرآیندها و اصلاح امور پیشقدم خواهند شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه