اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950609106835757

550 مدرسه فرسوده در تهران وجود دارد

کمبود 5 هزار تخت بیمارستانی

کد: 13950609106835757

http://goo.gl/06wOLQ

، تهران , (اخبار رسمی): نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، گفت : در تهران با کمبود 5 هزار تخت در بیمارستان های دولتی مواجهیم و در عین حال 550 مدرسه نیز فرسوده هستند.

کمبود 5 هزار تخت بیمارستانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران اسماعیل دوستی در دویست و هشتاد وهفتمین جلسه شورا با اشاره به اینکه شورای شهر تهران در طول فعالیتش فقط یک روز سیاسی است و آن هم روز انتخابات هیات رئیسه و باقی روزها کارآمد و کاری است، تصریح کرد: جلسه ای با فرهادی فرماندار تهران در خصوص مدارس شهر تهران داشتیم و نیز جلسه ای با معاون درمان دانشگاه شهیدبهشتی درباره فرسودگی های بیمارستان های شهر تهران که بررسی ها نشان داد وضعیت شهر تهران در این دو مورد نامطلوب است.

وی با تاکید بر اینکه پایتخت 550 مدرسه فرسوده دارد که همین امروز نیاز به تخریب و بازسازی یا نوسازی دارند، افزود: با توجه به اینکه دولت سالی 8 میلیارد بودجه به مدارس اختصاص داده، بیش از 100 سال روند تخریب و نوسازی این تعداد مدرسه طول می کشد که وضعیت را نگران کننده تر نشان می دهد.

دوستی با بیان اینکه به نظر می رسد نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی شناخت دقیقی از وضعیت شهر تهران ندارند افزود: با توجه به استانداردهای درمان در حال حاضر 5 هزار تخت در بیمارستان های دولتی کم داریم. از همین رو باید این دو موضوع را جدی بگیریم.

این عضو شورا بیان کرد: درست است که بیشتر وقت شورا به شهرداری می گذرد، اما درمان و آموزش جزو اساسی ترین نیازهای شهروندان است که باید دنبال کنیم.

در ادامه جلسه مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه بسیاری از مدارس تهران از قدیم احداث شده اند و ازقضا در بخش های ارزشمندی از شهر قرار دارند، گفت: بسیاری از مدارس به طور مثال در بر خیابان قرار دارند که پیش تر پیشنهاد دادیم بنای این مدارس را به جای آرامتری انتقال دهند و ملک این بنای آموزشی که ارزش بسیاری در بر خیابان دارد را صرف خرید ملک دیگری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: با وجود اینکه به وزارت آموزش و پرورش در این زمینه اعلام آمادگی کردیم اما یک نمونه نیز در این زمینه برای ما آورده نشد، حتی می خواستند در حیاط مدرسه مغازه بسازند که مخالفت کردیم و گفتیم می توانیم به شما در تغییر کاربری ملک های با ارزش برای خرید ملک های نو در کمیسیون ماده 5 تسهیلاتی ایجاد کنیم. در زمینه بیمارستان ها نیز دنبال کردیم که شهرداری بتواند به جای بنای فرسوده، ملکی برای ساخت جدید بیمارستان تخصیص یابد به طوری که هم اکنون نیز در حاشیه راه آهن یک بیمارستان فرسوده در حال تبدیل شدن به پارک است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه