اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950609106845757

اعضای شورای شهر تاکید کردند

لزوم آمایش سرزمینی برای میادین میوه

کد: 13950609106845757

http://goo.gl/1qkq7v

، تهران , (اخبار رسمی): اعضای شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم تهیه گزارشی در خصوص آمایش سرزمینی میادین میوه تره بار شهر تهران تاکید کردند.

لزوم آمایش سرزمینی برای میادین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، ارائه گزارش رئیس سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر تهران سومین دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران بود که عبدالحسین رحیمی به ارائه آن پرداخت و پس از آن اعضای شورای شهر تهران به ارائه سوالات خود در خصوص این سازمان پرداختند.

الهه راستگو، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حضور سازمان های مردم نهاد در متن جامعه و فعال بودن آنها در اجتماع گفت: می توان با اختصاص برخی از غرف و ایجاد دردآمد زایی از این طریق برای آنها به این سازمان ها و افراد تحت سرپرستی آنها کمک کرد.

احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جمع بندی کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات فعالیت های این سازمان را رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: در میادین بخشی با هدف تکریم مراجعان ایجاد شده است که به نظر می رسد نیازمند ارائه آموزش های لازم به مسئولین آن است.

وی همچنین به قیمت کالاهای عرضه شده در میادین اشاره کرد و ادامه داد: صاحبان غرف دلیل قیمت بالا کالاها را به دلیل بالا بودن اجاره غرفه ها می دانند.مسجد جامعی بر لزوم آمایش سرزمینی میادین میوه و تره بار تاکید کرد و خواستار ارائه گزارش سازمان مدیریت میوه و تره بار در این خصوص شد.

وی در پایان به وجود بازارهای دستچین و درهم اشاره و خواستار افزایش کیفیت میوه ها در بازارهای فروش درهم شد.غلامرضا انصاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم فرهنگ سازی در کنار کارهای خدماتی در شهرداری تهران شد و گفت: سازمان میادین در همین خصوص می تواند به ترویج فرهنگ عدم استفاده از پلاستیک برای جلوگیری از تخریبات زیست محیطی ناشی از استفاده از مواد پلاستیکی بپردازد.

وی ادامه داد: محصولات ارگانیک و ارائه آن موضوع دیگری است که سازمان میادین می تواند برای افزایش سلامت شهروندان به آن توجه داشته باشد.انصاری در ادامه به ارائه سبزیجات و تفکیک و امتیاز دهی به آنها بر اساس میزان سلامتشان به عنوان پیشنهاد اشاره کرد.

وی همچنین به مضر بودن مرغ پیرمادر و خروس اشاره و تاکید کرد: در یبخش مواد پروتیئنی می بایست تفکیک های لازم برای مشخص شدن انواع مرغ و انواع گوشت از جمله بز و گوسفند صورت گیرد.ولی اله شجاع پوریان دیگر عضو شورا به تفکیک بازارهای عرضه محصولات دستچین و درهم اشاره کرد و گفت: باید سازمان میادین مراقب باشد که بازار دستچین تبدیل به بازار ویژه برای یک عده خاص نشود.وی در ادامه بر ضرورت آراستگی و یک دست بودن لباس کارکنان در سازمان میادین تاکید کرد و در ادامه پیشنهادی مبنی بر افزایش ساعت کاری برای این میادین به ویژه در ابتدای روز شد.

رضا تقی پور، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز همچون احمد مسجد جامعی و ولی اله شجاع پوریان خواستار ارائه گزارش در خصوص آمایش سرزمینی میادین میوه و تره بار شد و گفت: با اجرایی شدن اقدام خوب دستچین در این سازمان به نظر می رسد میزان ضایعات رو به افزایش باشد که باید مدیریت شود.

وی در ادامه به حضور این سازمان در فضای مجازی اشاره و بر لزوم استفاده از شبکه های داخلی فضای مجازی تاکید کرد.عبدالحسین رحیمی در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر تهران به موضوع پراکنش میادین میوه و تره بار اشاره کرد و گفت: هم اکنون این گزارش در حال تهیه شدن است.

وی همچنین با تاکید بر عدم ارائه میوه های قاچاق در بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: با توجه به نظارت دقیق این سازمان بر قیمت ها و نرخ گذاری پایین به هیچ عنوان عرضه کنندگان علاقه ای به حضور در این میادین ندارند.

وی همچینین در خصوص فروش غیر حضوری میوه و تره بار گفت: پیش از این این طرح به صورت آزمایشی انجام شده بود که به دلیل ناموفق بودن به دلیل نوع محصول و گزینشی بودن آن این کار دیگر انجام نمی شود.

وی همچنین با اشاره به اقدامات سازمان میادین برای موضوع ضایعات گفت: با این اقدامات به ندرت ضایعاتی باقی می ماند.وی در خصوص محصولات تراریخته اظهار داشت: من به عنوان یک کارشناس در موضوع کشاورزی و محصولات آن از مخالفین جدی ارائه این محصولات هستم.

وی گفت: چرا کشورهای تولید کننده، این محصولات را در کشور خودشان و یا کشورهایی که آنها را پذیرفته اند تست نمی کنند و من نیز تا زمانی که به لحاظ دستورات بالادستی مجبور نشوم اجازه ورود اینگونه محصولات را به سازمان میادین نخواهم داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه