اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950613111315638

جلسه کارگروه تخصصی حمایت از تولید و نظارت بر شفاف سازی گردش کالا در استان سمنان برگزار شد

افزایش بهره وری طرح شناسه دار کردن انبارها

کد: 13950613111315638

http://goo.gl/jRy64Q

، تهران , (اخبار رسمی): جلسه کارگروه تخصصی حمایت ازتولید و نظارت بر شفاف سازی گردش کالا در سطح عرضه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارزسمنان با حضور اعضا در محل اتاق اصناف مرکز استان برگزار شد.

افزایش بهره وری طرح شناسه دار کردن انبارها

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یحیایی رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان سمنان هدف از برگزاری این جلسه را برنامه‌ریزی برای مبارزه مستمر و تأثیرگذار با قاچاق کالا و ارز و افزایش همکاری‌‎های اعضا کارگروه در راستای توانمندسازی و استفاده حداکثری از ظرفیت های دستگاه‌های اجرایی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست.
وی همچنین اجرای طرح شناسه دار کردن انبارها و مراکز نگهداری کالا در استان را یکی از راه های رشد و توسعه اقتصادی و رونق تولید داخلی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز برشمرد.

 در ادامه هاشمی جانشین دبیر و رئیس دبیرخانه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان ضمن اشاره به نقش تشکل‌های مردم‌نهاد در افزایش نظارت‌ها، گفت: اتاق اصناف در امر مبارزه با قاچاق کالا نقش کلیدی را به‌عنوان بدنه اصلی اقتصاد در نظام شبکه توزیع کالا در کشور دارا است.
وی در ادامه افزود:باید از تمام ظرفیتهای موجود در اصناف و اتحادیه ها در جهت افزایش اصلاح شبکه توزیع و بهینه سازی امور و بهره وری و کاهش تخلفات استفاده کرد.
هاشمی طرح جامع شناسه دار کردن انبارها و مراکز نگهداری کالا را در راستای اجرای برنامه‌های دولت الکترونیک برشمرد و آنرا یکی از روشهای مناسب در نظامند شدن و شفاف سازی شبکه توزیع و همچنین نظارت بر چرخه کالا در راستای طرح دولت الکترونیک دانست.
وی بهبود و ضابطه مند نمودن فضای کسب و کار به کمک تشکل‌های مردم‌نهاد را از عوامل اصلی کاهش قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی برشمرد.

در ادامه اعضاء به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعاتی همچون شناسه‌دار کردن انبارها، آموزش اصناف، فعال‌سازی تشکل‌های مردم‌نهاد، افزایش نظارت‌ها، لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی و غیره بحث و تبادل نظر شد و مصوباتی به تصویب رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

با صدور فرمان رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) ابتدا دفتر این کانون در محل وزارت کشور تشکیل و پس از آن در سال 1383 در قالب یک ستاد زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری فعالیت خود را گسترش داد. در سال 1383، محمدباقر قالیباف با حکم رییس جمهوری به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد. پس از وی در آبان‌ماه سال 1384، محمدرضا نقدی، ریاست ستاد را عهده‌دار شد. سپس در تیرماه سال 1386، غلامحسین الهام، جایگزین نقدی شد و پس از الهام در اواخر آذرماه 1388، سعید مرتضوی و پس از وی در تیرماه سال 1391، فداحسین مالکی به ریاست ستاد رسید. در مهرماه سال 1392، با حکم حسن روحانی، رییس محترم جمهوری، حبیب‌الله حقیقی به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز انتخاب شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]