اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617116995638

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

آفت‌ و آسیب‌ مبارزه با قاچاق در سطح عرضه است

کد: 13950617116995638

http://goo.gl/FMd5jM

، تهران , (اخبار رسمی): رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت : اولویت پیشگیری از قاچاق کالا در مبادی است اما از سطح عرضه نباید غافل شد.

آفت‌ و آسیب‌ مبارزه با قاچاق در سطح عرضه است

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،حبیب‌اله حقیقی که در جلسه بررسی بسته جامع مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه سخن می‌گفت با اذعان به اهمیت و حساسیت بازار و سطح عرضه و اعلام اینکه قاطبه‌ی بازاریان و صاحبان صنوف اشخاص متدین، شریف و مؤمنی هستند که مسئله حلال و حرام برایشان موضوعیت دارد به نقش اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف در ساماندهی و ضابطه‌مند کردن عرضه کالا توسط واحدهای صنفی اشاره کرد و اعلام داشت:  اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف شهرستان و به‌ویژه اتاق اصناف ایران صالح‌ترین مراجع و در عین حال موظف‌ترین نهادهای بخش خصوصی هستند که باید در آموزش و آگاهی بخشی به اعضای اتحادیه و واحدهای صنفی ذیربط پیش قدم شده و پاکسازی سطح عرضه از کالاهای قاچاق را پیگیری نمایند.
وی افزود: امروز عدم عرضه و فروش کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی تنها یک تکلیف مقرر قانونی نیست بلکه با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری و آثار و پیامدهای این مسئله به عنوان یکی از موانع جدی اقتصاد مقاومتی، یک تکلیف شرعی و وظیفه ملی است و انتظار می‌رود که اتحادیه‌های صنفی و اتاق‌ اصناف پرچمدار مبارزه با قاچاق در سطح عرضه در سراسر کشور باشند.
مهندس حقیقی با تأکید بر استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای ساماندهی و اصلاح سطح عرضه و بازارهای کشور گفت: انتظارات جدی از اتحادیه‌های صنفی و اتاق‌ اصناف و حتی سازمان‌های مردم نهاد نافی مسؤولیت‌های دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی نیست و باید در برنامه‌های در دست تدوین به صورت جامع وظایف هر یک از وزارتخانه‌های متولی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خوبی دیده و به آن پرداخته شود.
وی برخوردهای مقطعی، سلیقه‌ای و بخشی را  آفت‌ و آسیب‌ مبارزه با قاچاق در سطح عرضه دانست و تأکید کرد: باید وظایف همه بخش‌های دخیل در موضوع مبارزه با قاچاق در سطح عرضه از جمله سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، سازمان غذا و دارو و سازمان تعزیرات حکومتی دقیقاً در قواعد و چهارچوب‌های تکلیفی و تعیین شده به آنان ابلاغ و بر انجام آن نظارت شده و دستگاه‌های مذکور در همان چهارچوب‌های مصوب و ابلاغی حرکت کنند.
در ابتدای این نشست مسؤولین ذی‌ربط نتایج مطالعات، مبانی و فهرستی از برنامه‌های پیشنهادی ستاد مرکزی، برای ساماندهی عرضه کالا در سطح کشور و مقابله با عرضه کالای قاچاق توسط واحدهای صنفی مجاز، غیرمجاز و دست‌فروشی‌ها که مبتنی بر برنامه راهبردی پنج ساله‌ی مبازره با قاچاق کالا و ارز تدوین شده بود را ارائه دادند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

با صدور فرمان رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) ابتدا دفتر این کانون در محل وزارت کشور تشکیل و پس از آن در سال 1383 در قالب یک ستاد زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری فعالیت خود را گسترش داد. در سال 1383، محمدباقر قالیباف با حکم رییس جمهوری به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد. پس از وی در آبان‌ماه سال 1384، محمدرضا نقدی، ریاست ستاد را عهده‌دار شد. سپس در تیرماه سال 1386، غلامحسین الهام، جایگزین نقدی شد و پس از الهام در اواخر آذرماه 1388، سعید مرتضوی و پس از وی در تیرماه سال 1391، فداحسین مالکی به ریاست ستاد رسید. در مهرماه سال 1392، با حکم حسن روحانی، رییس محترم جمهوری، حبیب‌الله حقیقی به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز انتخاب شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]