اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950620120725638

درهیات دولت

آیین‌نامه اجرایی شناسه ورهگیری کالا تصویب شد

کد: 13950620120725638

http://goo.gl/HNCOH9

، تهران , (اخبار رسمی): هیات دولت به منظور بهبود در امر تسهیل تجارت و ایجاد بسترهای لازم جهت اجرایی کردن نظام شناسه‌های کالا و رهگیری، آیین‌نامه اجرایی ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مصوب کرد.

آیین‌نامه اجرایی شناسه ورهگیری کالا تصویب شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،از اهداف دیگر تصویب این آیین‌نامه می‌توان به ضرورت شناسایی و رهگیری کالاهای وارداتی و تولیدی از مبادی مجاز ورودی و خلق کالا تا سطح عرضه، مدیریت زنجیره تأمین و چگونگی تبادل اطلاعات شناسه‌ها با سایر سامانه‌ها‌ی حوزه قاچاق کالا، شفاف‌سازی و مقابله موثر با پدیده‌ قاچاق و رفع نواقص طرح شبنم اشاره کرد.
براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تشخیص و تمیز کالاهای وارداتی قانونی از کالاهای قاچاق یا فاقد مجوزهای لازم از قبیل کالاهای جعلی، تقلبی، غیربهداشتی و غیراستاندارد و همچنین ترخیص کالاهای تجاری، به ارایه گواهی‌های دریافت شناسه کالا، شناسه رهگیری و ثبت گواهی‌ها در گمرک منوط شده است.
شایان ذکر است توزیع و فروش کالاهای وارداتی در سطح بازار خرده فروشی منوط به نصب این دو شناسه است و در غیر این صورت قاچاق محسوب می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

با صدور فرمان رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) ابتدا دفتر این کانون در محل وزارت کشور تشکیل و پس از آن در سال 1383 در قالب یک ستاد زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری فعالیت خود را گسترش داد. در سال 1383، محمدباقر قالیباف با حکم رییس جمهوری به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد. پس از وی در آبان‌ماه سال 1384، محمدرضا نقدی، ریاست ستاد را عهده‌دار شد. سپس در تیرماه سال 1386، غلامحسین الهام، جایگزین نقدی شد و پس از الهام در اواخر آذرماه 1388، سعید مرتضوی و پس از وی در تیرماه سال 1391، فداحسین مالکی به ریاست ستاد رسید. در مهرماه سال 1392، با حکم حسن روحانی، رییس محترم جمهوری، حبیب‌الله حقیقی به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز انتخاب شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]