اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950621121765638

استاندار مازندران از نمایشگاه کاریکاتور با موضوع قاچاق بازدید کرد

حضورهنرمندان درعرصه اقتصادی برای رفع مشکلات

کد: 13950621121765638

http://goo.gl/TV9Nds

، تهران , (اخبار رسمی): با همکاری و هماهنگی دبیرخانه کمیسیون برنامه‌ریزی،هماهنگی و نظات برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و نیزحوزه هنری مازندران نمایشگاه کاریکاتور با موضوع مرگ قاچاق مساوی حیات تولید ملی در ساری برگزار شد.

حضورهنرمندان درعرصه اقتصادی برای رفع مشکلات

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، ربیع فلاح، استاندار مازندران در بازدید از نمایشگاه کاریکاتور با موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ساری با بیان اینکه تبیین سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی با زبان کاریکاتور ارزشمند و درخور تحسین است، برلزوم حضور هنرمندان استان درعرصه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با هدف رفع مشکلات جامعه تاکید کرد
استاندار مازندران با بیان اینکه اصحاب رسانه، صداو سیما و همه دست اندرکاران حوزه هنری باید پای کار بیایند تا هنر به جامعه معرفی شود، گفت: در بدو مشاهده کاریکاتورها به جهت فاصله ذهنی از این هنر، ابهامی در اذهان مخاطب ایجاد می‌شود اما وقتی به محتوای تصویر پی ببریم آنگاه عظمت این هنر و پیام آن برایمان ملموس خواهد شد.
فلاح  با بیان اینکه خلاقیت استاد علیرضا پاک‌بین در خلق کاریکاتورهایی با موضوع مبارزه با قاچاق کالا ستودنی است، افزود: اعتقاد و علاقه‌مندی آقای پاک‌بین در خلق این آثار نشان‌دهنده عشق و علاقه ایشان به ورود در حوزه های عملیاتی برای تحقق شعار سال است.
وی با بیان اینکه تبیین سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی در این کاریکاتورها مشهود است، یادآورشد: رابطه تولید داخلی با قاچاق، رابطه اشتغال با قاچاق و ... از موضوع‌های مطروحه در آثار پاک‌بین بوده است.

دبیر کمیسیون مازندران:  هنر، راهکاری ارزنده در پایش تولید ملی و مبارزه با قاچاق

دبیر کمیسیون مازندران نیز در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: زبان هنر، گویاترین و اثرگذارترین زبان، برای فرهنگ‌سازی عمومی است برای اینکه بتوانیم این آگاهی و دانش را در گروه های مختلف مردم و جامعه به‌وجود بیاوریم که حمایت از کالای قاچاق یا گرایش خرید کالای قاچاق چه ضررها و خسارات سنگینی برای کشور دارد .
علی پیرفلک افزود: شعار اقدام و عمل درعرصه اقتصاد مقاومتی یعنی هرچه تحقیق، طرح، پژوهش در این عرصه بوده کفایت می‌کند، حالا باید اقدامات جدی و عملی انجام داد و از مرحله تئوری، حرف و سیاست‌گذاری به مرحله عمل رسید. دستگاه های مختلفی در این حیطه مسئولیت دارند و یک سازمان به تنهایی نمی‌تواند در این حوزه گسترده و عمیق و ریشه دار موفق باشد و باید همدلی و توافق بین دستگاه های اجرایی وجود داشته باشد.
همچنین نگارش نژاد، سرپرست اداره کل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن قدردانی از دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه، گفت: با اقدامات فرهنگی و آگاهی‌رسانی به‌موقع در جامعه، روند ورود کالای قاچاق در کشور کند خواهد شد .
وی خاطر نشان کرد: با تعامل سازنده باید از هنرمندان یاری جست و با در اختیار قرار دادن آمار و اطلاعات صحیح در زمینه‌ قاچاق، جهت تولید آثاری دقیق و کاربردی از دانش و هنر آنان در راستای فرهنگ سازی بهره برد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

با صدور فرمان رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) ابتدا دفتر این کانون در محل وزارت کشور تشکیل و پس از آن در سال 1383 در قالب یک ستاد زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری فعالیت خود را گسترش داد. در سال 1383، محمدباقر قالیباف با حکم رییس جمهوری به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد. پس از وی در آبان‌ماه سال 1384، محمدرضا نقدی، ریاست ستاد را عهده‌دار شد. سپس در تیرماه سال 1386، غلامحسین الهام، جایگزین نقدی شد و پس از الهام در اواخر آذرماه 1388، سعید مرتضوی و پس از وی در تیرماه سال 1391، فداحسین مالکی به ریاست ستاد رسید. در مهرماه سال 1392، با حکم حسن روحانی، رییس محترم جمهوری، حبیب‌الله حقیقی به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز انتخاب شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

جشنواره، نمایشگاه و همایش