اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950623123755757

چمران مطرح کرد

مخازن سوخت شهران باید جابجا شوند

کد: 13950623123755757

http://goo.gl/vx7u6A

، تهران , (اخبار رسمی): رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما از چابک سازی و تمرکز زدایی دولت و تفویض برخی اختیارات به استانداری ها استقبال می کنیم و امیدواریم این امر در مورد شهرداری ها نیز صورت پذیرد.

مخازن سوخت شهران باید جابجا شوند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران در دویست و نود و یکمین جلسه شورا با ابراز خوشحالی از اینکه به تازگی دولت برخی از مسئولیت هایش در استان ها را به استانداران واگذار کرده است، گفت: امیدواریم دولت درخصوص شهرداری ها نیز همین نظر را داشته باشد چرا که ورود هر چه بیشتر وزارت کشور و سازمان شهرداری ها به ساختار شهرداری موجب دولتی تر شدن شهرداری ها خواهد شد.

چمران ادامه داد: براساس این فلسفه امور محلی باید به مدیریت محلی سپرده شود و ما امیدواریم امور شهری به شهرداری ها واگذار شود.
وی با اشاره به موضوع کمیسیون های مشترک تصریح کرد: تشکیل کمیسیون های مشترک بارها به دلایل مختلف لغو شد که در تلاشیم بار دیگر در دستور کار قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه با آقای دکتر عارف نیز دیدارهای حضوری داشته تا هر چه زودتر جلسه مشترکی با مجمع نمایندگان استان تهران مجلس نیز جلسات مشترکی برگزار شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم بعد از تعطیلات مجلس یا قبل از آن اگر نمایندگان مرخصی نباشند، این جلسه مشترک را برگزار کنیم.

وی در خصوص تردد کامیون های نفتکش در منطقه شهران نیز گفت: در شورای قبل نیز در زمان آقای مهندس نعمت زاده شورا به جد خواستار جابه جایی این منبع سوخت بود زیرا این جایگاه روی گسل زلزله نیز قرار دارد و بسیار خطرناک است.

چمران با بیان اینکه قرار بود این مجموعه به بخشی از کرج منتقل شود، متذکر شد: در این رابطه دو نامه به آقای زنگنه وزیر نفت نیز نوشتم و اعلام کردم که تداوم حضور این مجموعه در منطقه شهران بسیار خطرناک است. زیرا تا به حال نیز دو بار کامیون ها در این مسیر چپ کرده اند، هرچند که این واژگونی ها منجر به بروز حادثه بزرگتری نشده است.
رئیس شورای شهر تهران در خصوص ساماندهی اراضی عباس آباد هم گفت: این مهم در کمیسیون ماده 5 نیز پیگیری و تصمیم های خوبی گرفته شد تا از شمار واحدهای مسکونی و بخش اداری این اراضی کاسته شود، اما نکته مهم این است که اجرای این طرح نیازمند اعتبار بالایی است.

وی با بیان اینکه این اعتبار بالا به اندازه بودجه یکساله شهرداری است که باید به خرید و تملک این واحدهای مسکونی تخصیص یابد، افزود: باید واحدهای مسکونی ضلع جنوبی خیابان جهان کودک و حاشیه خیابان آفریقا تملک شوند که اگر این طرح تایید شود بی شک اقدام خوبی صورت خواهد گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه