اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950623124255757

در صحن شورا به تصویب رسید

استاندارد سازی بررسی ایمنی ساختمان های پرخطر

کد: 13950623124255757

http://goo.gl/I4Cywq

، تهران , (اخبار رسمی): اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه ای را تصویب کردند که به موجب آن ساختمان های پر خطر سالانه مورد بررسی ایمنی قرار می گیرند.

استاندارد سازی بررسی ایمنی ساختمان های پرخطر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در دویست و نود و یکمین جلسه شورا بررسی لایحه توسعه و بهبود خدمات ایمنی و آتش نشانی در دستور جلسه قرار گرفت.

در جریان بررسی این لایحه معصومه آباد رییس کمیته ایمنی شورا ضمن قرائت مفاد این لایحه گفت: سازمان آتش نشانی روزانه 300 حریق را در سطح شهر تهران مهار می کند که نشان دهنده ی حجم فعالیت این سازمان می باشد و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد : یکی از مواردی که همواره باید مورد بررسی قرار گیرد ایمنی ساختمان ها است که بر این مبنا ما ساختمان ها را به سه دسته پر خطر ، میان خطر و کم خطر تقسیم بندی کردیم .

رییس کمیته ایمنی شورا افزود : روح این لایحه بر اساس استاندارد سازی بررسی ایمنی ساختمان ها است و ما سعی کردیم آیین نامه هایی که سازمان آتش نشانی بر اساس تجربه در بررسی ایمنی ساختمان ها به کار می گیرد در قالب استاندارد های جهانی تدوین کنیم .

آباد تصریح کرد : بر اساس بررسی ایمنی این ساختمان ها به سه دسته پر خطر ، کم خطر و میان خطر تقسیم می شوند اما در نظر داشته باشید که بررسی های ایمنی این ساختمان ها بر اساس استاندارد های جهانی خواهد بود .

وی افزود : بر این اساس ساختمان های پر خطر هر ساله ، میان خطر 3 سال یکبار و کم خطر 10 سال یکبار مورد بررسی ایمنی قرار می گیرند .

در ادامه این جلسه احمد دنیا مالی نیز گفت : آنچه که باید مد نظر قرار گیرد نوع نگاه به سازمان آتش نشانی است. تا زمانی که نگاه ما به سازمان آتش نشانی تنها اطفا حریق باشد کاری از پیش نمی بریم .

وی ادامه داد : امروزه سازمان های آتش نشانی در جهان بر موضوعات نرم افزاری تکیه دارند و ما نیز باید از این رویه تبعیت کنیم و این لایحه، حرکت در این مسیر را نشان می دهد .
در پایان این لایحه با موافقت اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه