اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950624126085757

چمران خبر داد

پیگیری تثبیت قانونی مراکز پژوهش شوراها

کد: 13950624126085757

https://goo.gl/YrfSFq

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس شورای اسلامی شهر تهران از پیگیری های لازم برای تثبیت جایگاه قانونی مراکز پژوهشی شوراها خبر داد.

پیگیری تثبیت قانونی مراکز پژوهش شوراها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، دومین نشست هم اندیشی روسای مراکز پژوهشی شوراهای کلانشهرها صبح امروز چهارشنبه 24 شهریور ماه سال 95 با حضور مهدی چمران، رئیس شورای عالی استانها در ساختمان شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران پژوهش و تحقیق را یکی از مهمترین موضوعات ضروری برای مدیریت شهری دانست و گفت: یکی از موضوعاتی که امروز شوراها در آن قوی نیستند موضوع پژوهش و تحقیق است.
وی اظهار داشت: مبنای کارها در شهرها و روستاها باید بر پایه مطالعات استوار باشد تا این کارها نتیجه بخش باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: انجام دوباره و چند باره کارها و یا تغییر و تعویض طرح ها نتیجه این است که کارها بدون مطالعات لازم انجام شده است چرا که اگر با چشم باز به دل کارها ورود می شد دیگر نیازی به انجام اصلاحات در میانه راه نبود.
چمران اظهار داشت: اجرای اینگونه برنامه ها یا بسیار طولانی شده و یا مشکلات متعددی همچون مجادله با پیمانکاران را پدید می آورد.
وی با بیان اینکه تعداد زیادی از طرح های عمرانی هم اکنون اینگونه اجرا می شود تاکید کرد: منابع مالی و زمانی محدود است و مدیریت شهری قادر به تامین هزینه های ناشی از اینگونه عملکرد آزمون و خطا نیست.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مراکز پژوهش شوراها ،گفت: متاسفانه چنین ساختاری از ابتدا در شوراها دیده نشده بود و از دوره دوم و سوم شوراها، اعضای شورای شهر تهران به دنبال ایجاد چنین مرکزی بودند.
چمران تاکید کرد: البته منظور از مرکز ایجاد سازمانی اداری با تعداد زیادی نیرو نبود بلکه هدف ایجاد یک هسته مرکزی پژوهشی فعال و توانمند است که بتواند تمام پژوهشگران را در زمان لازم به خدمت بگیرد.
وی تاکید کرد: این ساختار باید حداکثر 3 و یا 4 نفر نیرو داشته باشد چرا که هرچه حجم سازمانی کمتر و چابک تر باشد و افراد آن قوی تر و مسلط تر عمل کنند در پایان نتایج بهتری حاصل می شود.
رئیس شورای عالی استانها در ادامه تاکید کرد: تمامی مباحث شوراها باید دارای مطالعات قوی و دقیق باشد تا بتواند به نتیجه مطلوب دست یابد.
چمران اظهار داشت: هر طرح و لایحه ای که به شورا می آید باید بلافاصله مطالعات خود را بر روی آن انجام داده و نظر خود را اعلام کند و در این صورت است که مراکز پژوهشی شوراها راهگشا خواهند بود.
وی در ادامه به عارضه طولانی شدن برخی مطالعات اشاره کرد و گفت: مطالعات زمانی مفید است که به موقع به دست طراح برسد.
رئیس شورای عالی استانها از پیگیری برای تثبیت جایگاه قانونی مراکز پژوهش در شوراها خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مراکز بتوانند خوراک فکری و تحقیقاتی را به همه اعضای شوراها بدهند چرا که تجربه نشان می دهد هرکجا که پیش از طراح مطالعه صورت گرفته است، نتیجه ای موفقیت آمیز تر به همراه داشته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه