اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950624126265638

جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران برگزار شد

استمرار برخورد گسترده با قاچاق در سطح عرضه

کد: 13950624126265638

https://goo.gl/1MiMlm

، تهران , (اخبار رسمی): جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با حضور رییس ستاد، معاون امنیتی استاندار و مسولان کمیسیون استان تهران برگزار شد.

استمرار برخورد گسترده با قاچاق در سطح عرضه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز،جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با حضور رییس ستاد، معاون امنیتی استاندار و مسولان کمیسیون استان تهران برگزار شد، در این جلسه حقیقی، رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از استمرار مبارزه جدی با قاچاق در سطح عرضه خبر داد.
 حبیب‌اله حقیقی ضمن بیان لزوم برخورد با قاچاق در مبادی ورودی و مرزهای کشور گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سطح عرضه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه مقصد حجم عمده قاچاق کشور استان تهران است، افزود: کالاهای قاچاقی که در تهران دپو می‌شود یا در کشور بازتوزیع شده یا وارد سطح عرضه می‌شود، به همین جهت تهران از اولویت اول مبارزه در سطح عرضه برخوردار است.
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در راستای مبارزه در سطح عرضه باید از تمام ظرفیت اتحادیه ها و اصناف بهره برد، زیرا قاچاق بیشترین آسیب را به حوزه تولید وارد می‌کند.
حقیقی با بیان اهمیت استمرار کنترل و نظارت در سطح عرضه، اظهار داشت: مبارزه با قاچاق در سطح عرضه نباید مقطعی و مرحله ای باشد، بلکه باید طبق برنامه‌ای جامع، برخورد، کنترل و نظارت باید تداوم یابد.
وی با اشاره به لزوم امر اطلاع رسانی و انجام کار فرهنگی گفت: عدم خریداری و استفاده از کالای خارجی و مخصوصاً قاچاق باعث کاهش تقاضا و در نتیجه کاهش ورود این قبیل کالاها به داخل کشور خواهد شد.
همچنین گلستانی زاده، معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این جلسه ضمن بیان اهمیت استمرار و همه جانبه بودن برخورد در سطح عرضه گفت: برای شفاف سازی و انضباط بخشیدن به عرضه کالا از حداکثر ظرفیت اتحادیه ها و اصناف، استفاده خواهیم کرد.
وی با اشاره به فعالیت 700 هزار واحد صنفی غیر مجاز و فاقد پروانه، افزود: تجمیع اتحادیه ها جهت کنترل و نظارت در دستور کار قرار گرفته است.
گلستانی زاده سطح پنهان و آشکار را به عنوان دو شکل از برخورد در سطح عرضه برشمرد و اظهار داشت: با انجام کار اطلاعاتی و بررسی تغییر و تحولات انبارها در پی ضربه زدن به حوزه پنهان انبارهای دپوی کالای قاچاق هستیم.
وی افزود: همچنین با اقدام عمومی در سطح آشکار عرضه، باعث نا امن شدن سطح عرضه خواهیم شد به نحوی که هزینه قاچاق افزایش یابد و به سادگی در دسترس نباشد.
معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از لزوم مبارزه نرم افزاری با قاچاق گفت و افزود: با شکل گیری سامانه‌ها و حوزه های الکترونیک امکان رهگیری و پیگیری کالای قاچاق فراهم خواهد شد.
همدانی، جانشین رییس کمیسیون استان تهران نیز ضمن اظهار رضایت از شرایط مبارزه با قاچاق در این استان، گفت: تهران ظرفیت اقدام گسترده تر در این حوزه را داراست که با تخصیص اعتبارات و فعال تر کردن شهرستانهای استان به این مهم دست خواهیم یافت.
در ابتدای این جلسه پوراحمد نژاد به ارائه گزارش مبارزه با قاچاق و آمار کشفیات در این حوزه پرداخت.
وی همچنین از جمع آوری مصادیق قاچاق و برخورد گسترده در سطح عرضه، از ابتدای مهر ماه سال جاری خبر داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

با صدور فرمان رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) ابتدا دفتر این کانون در محل وزارت کشور تشکیل و پس از آن در سال 1383 در قالب یک ستاد زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری فعالیت خود را گسترش داد. در سال 1383، محمدباقر قالیباف با حکم رییس جمهوری به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد. پس از وی در آبان‌ماه سال 1384، محمدرضا نقدی، ریاست ستاد را عهده‌دار شد. سپس در تیرماه سال 1386، غلامحسین الهام، جایگزین نقدی شد و پس از الهام در اواخر آذرماه 1388، سعید مرتضوی و پس از وی در تیرماه سال 1391، فداحسین مالکی به ریاست ستاد رسید. در مهرماه سال 1392، با حکم حسن روحانی، رییس محترم جمهوری، حبیب‌الله حقیقی به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز انتخاب شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]