اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950627128505757

حکیمی پور خبر داد

شناسایی و مرمت بافت های میراثی تهران

کد: 13950627128505757

https://goo.gl/JOEpba

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران از یک فوریت طرح شناسایی و مرمت بافت های تاریخی و میراثی شهر تهران خبر داد.

شناسایی و مرمت بافت های میراثی تهران با قید یک فوریت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد حکیمی پور با اشاره به تقدیم این طرح با قید یک فوریت به شورای شهر گفت: براساس این طرح شهرداری تهران موظف می شود طرحی جامع تهیه کند که براساس آن ضمن شناسایی همه بافت های فرهنگی، تاریخی و میراثی تهران هماهنگی های لازم بین دستگاه های مسئول برای حمایت از این بافت ها تقویت شود.

وی افزود: هم اکنون هماهنگی هایی بین دستگاه های مرتبط با این امر مانند شهرداری، شورای شهر، اوقاف و میراث فرهنگی وجود دارد اما کمیته حفظ میراث فرهنگی در شورای شهر تلاش می کند با برداشتن گام های عملی این هماهنگی ها و پشتیبانی ها افزایش پیدا کند.
حکیمی پور گفت: این طرح با قید یک فوریت اعلام وصول شده و هم اکنون در اختیار کمیسیون هاست و ظرف یکی دو هفته آینده در صحن شورا به رای گیری گذاشته می شود.

وی این طرح را اقدامی عملی برای پشتیبانی و حمایت علمی و عملی برای شناسایی، مرمت و احیای بافت های تاریخی و میراثی پایتخت عنوان کرد و افزود: در این طرح بهره برداری مناسب نیز دیگر اقدامی است که می تواند به حفظ این ابنیه تاریخی کمک قابل توجهی کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]