اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950627128975638

شانزدهمین جلسه کارگروه حمایت از تولید در سطح عرضه برگزار شد

تصویب برنامه پیشگیری قاچاق در سطح عرضه

کد: 13950627128975638

https://goo.gl/k3HVQL

، تهران , (اخبار رسمی): شانزدهمین جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه به ریاست خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت، در محل سالن جلسات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص بررسی پیش‌نویس برنامه اجرایی پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا در سطح عرضه با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه تشکیل شد.

تصویب برنامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،در این جلسه  خسروتاج، ضمن بیان اینکه ریشه قاچاق باید از کشور کنده شود، گفت: اصناف در فعالیت‌های متعددی اعم از ذخیره‌سازی، نگهداری، حمل و نقل، فرآوری و توزیع کالا فعالیت عمده دارند و تأمین کالا و خدمات از محل تولیدات داخلی؛ موجب بالا رفتن سرعت گردش کالا و در نتیجه افزایش رشد و توسعه اقتصادی می‌شود، لذا در تحقق اقتصاد مقاومتی اصناف می‌توانند نقش عمده ای را ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه افراد صنفی نوعاً قشر متدین و مسوولیت‌پذیر جامعه اند که حاضر به عرضه کالای قاچاق نیستند، افزود: در برنامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در این جلسه ارائه شد بنا داریم که شفاف سازی گردش کالا از طریق سامانه‌های ایجاد شده و همکاری اصناف با تأمین قانونی تقاضا انجام شود.
وی در پایان خواستار مشارکت همه دستگاه‌ها و تشکل‌های خصوصی در این رابطه شد.
در این جلسه برنامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه متشکل از 8 عنوان برنامه اصلی و 39 زیربرنامه ارائه شد و همچنین اعضاء کارگروه نقطه نظرات خود را بیان کردند.
مطابق با تکلیف قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این برنامه پس از تصویب در جلسه اعضای اصلی ستاد که مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، لازم الاجرا خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

با صدور فرمان رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) ابتدا دفتر این کانون در محل وزارت کشور تشکیل و پس از آن در سال 1383 در قالب یک ستاد زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری فعالیت خود را گسترش داد. در سال 1383، محمدباقر قالیباف با حکم رییس جمهوری به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز منصوب شد. پس از وی در آبان‌ماه سال 1384، محمدرضا نقدی، ریاست ستاد را عهده‌دار شد. سپس در تیرماه سال 1386، غلامحسین الهام، جایگزین نقدی شد و پس از الهام در اواخر آذرماه 1388، سعید مرتضوی و پس از وی در تیرماه سال 1391، فداحسین مالکی به ریاست ستاد رسید. در مهرماه سال 1392، با حکم حسن روحانی، رییس محترم جمهوری، حبیب‌الله حقیقی به عنوان رییس ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز انتخاب شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]