اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950704137425382

سازمان بورس طی نیمه اول سال صادر کرد

مجوز افزایش سرمایه 9.5 هزارمیلیاردی 78 شرکت

کد: 13950704137425382

https://goo.gl/dJ5Qbq

، تهران , (اخبار رسمی): سازمان بورس طی نیمه اول سال برای 78 شرکت بورسی و فرابورسی مجوز افزایش سرمایه بیش از 9.5 هزار میلیارد تومانی را صادر کرد و طی آن 11 شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی تامین مالی کردند.

سازمان بورس

 به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی سازمان بورس و ارواق بهادار، درحالی سال گذشته حدود 38 هزار میلیارد تومان از طروق مختلف در بازار سرمایه تامین مالی شده که سهم افزایش سرمایه ها بیش از 31.1 هزار میلیارد تومان و انواع اوراق و تاسیس شرکت ها هم بیش از 6.7 هزار میلیارد تومان بود.

براساس این گزارش، حال در تازه ترین آمار تامین مالی که مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس ارایه کرده ، مشخص شد طی 6 ماه اول سال جاری در مجموع حدود 11 هزار میلیارد تومان تامین مالی شده و مانند همیشه نقش افزایش سرمایه ها پررنگ بوده است.

به این ترتیب طی نیمه اول سال جاری 78 شرکت بورسی و فرابورسی بیش از 9.5 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داده اند که 56 درصد این حجم از طریق مطالبات سهامداران و آورده نقدی تامین شده و مابقی مربوط به سود انباشته و اندوخته ها و همچنین مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها بود.

 این درحالی است که طی سال جاری 11 شرکت بورسی و فرابورسی آهنگری‌ تراکتورسازی‌ ایران‌، ایرکا پارت صنعت (کاربراتور ایران)، لیزینگ خودرو غدیر، پلاسکوکار سایپا، ماشین سازی نیرو محرکه،مالبیل سایپا،مگسال، قند تربت جام ، فولادکاویان ، سرامیک های صنعتی اردکان و سایپا کاشان مجوز افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی را گرفته اند.

در این میان شرکت پلی اکریل هم مجوز افزایش سرمایه 290 درصدی از از تجدید ارزیابی دارایی را دریافت کرده بود اما به دلیل فاصله زیاد با افزایش سرمایه درخواستی 1185 درصدی ، اقدام به برگزاری مجمع فوق العاده نکرد تا این مجوز به طور خود کار لغو و سوخته شود.

براساس این گزارش، درحالی طی 6 ماه اول سال بیش از 860 میلیارد تومان اوراق اجاره ( سه مورد) ، رهنی و مرابحه پذیره نویسی شده که دو شرکت اعتباری ثامن و بیمه حکمت صبا نیز اقدام به تامین مالی 300 و 250 میلیارد تومانی کرده اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان بورس و اوراق بهادار

هیئت وزیران در جلسه 14/12/1384 بنا به پیشنهاد شورای عالی بورس و اوراق بهادار و به استناد تبصره ماده (5) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران – مصوب 1384- اساسنامه سازمان بورس و اوراق بهادار را تصویب نمود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه