اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705138360009

افزایش سرانه مصرف شیر با بسته حمایتی دولت

کد: 13950705138360009

https://goo.gl/zZNyGb

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت:بسته حمایتی دولت برای خرید توافقی شیرخام افزایش سرانه مصرف را محقق می سازد.

افزایش سرانه مصرف شیر با بسته حمایتی دولت

به گزارش اخباررسمی به نقل از فودنا، حسین صفایی مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، در خصوص طرح خرید توافقی شیرخام از دامداران اظهار داشت: از ابتدای فروردین ماه خرید توافقی شیر خام از استان اصفهان آغاز شد و پس از آن این طرح در 9 استان اصلی تولید شیرخام  در خرداد ماه کلید خورد. 

وی با بیان اینکه روزانه دامنه خرید توافقی شیر خام از دامداران بین600 الی هزار تن متغیر است، گفت: در سه هفته اخیر برخی دامداران در فروش شیر خام به دولت  تمایل نشان نمی دهند که بیانگر آن است در اکثر نقاط قیمت ها در سطح مناسبی قرار گرفته است.

صفایی به  نرخ خرید شیر خام از دامداران اشاره کردوگفت: متوسط نرخ خرید هر کیلو شیر خام بسته به کیفیت هزار و 250 الی هزار و 300 تومان است. 

مدیر عامل مرکزی سازمان تعاون روستایی در ادامه یادآور شد: سازمان تعاون روستایی به دنبال آن است که نرخ مصوب هزار و 440 تومان برای هر کیلو شیر خام با بار میکروبی کمتر از هزار و چربی 3.2 درصد تحقق یابد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود  که با بسته های حمایتی دولت اعم از خرید توافقی شیرخام توسط سازمان تعاون روستایی، توزیع رایگان شیر مدارس، پرداخت مشوق های صادراتی و توزیع یک کیلو پنیر در سبد خانوار اقشار آسیب پذیر اجرای خرید شیرخام به نرخ مصوب و افزایش سرانه مصرف تحقق یابد.

 35 درصد مطالبات دامداران پرداخت شد

همچنین علیرضا عزیزاللهی مدیر عامل اتحادیه دامداران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: از ابتدای طرح خرید توافقی شیرخام از دامداران تا کنون 80 هزارتن شیرخام با ارزش ریالی بالغ بر 100 میلیارد تومان از دامداران خریداری شده است.

وی بیان کرد: اگرچه با اجرای این طرح نرخ خرید شیر خام که روند کاهشی به خود گرفته به روال عادی بازگشت اما تاخیر در پرداخت مطالبات دلسردی دامداران و امتناع از عرضه شیر خام به دولت را به همراه دارد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران تصریح کرد: ادامه اجرای طرح خرید توافقی شیرخام، تشکیل صندوق زنجیره لبنیات، پرداخت مشوق صادراتی تاثیر بسزایی در بهبود شرایط دامداران و جلوگیری از کاهش نرخ شیر خام به همراه دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شبکه خبری صنایع غذایی ایران فودنا

فودنا نخستین شبکه خبری صنایع غذایی ایران است که فعالیت خود را در زمینه­ ی اطلاع­ رسانی متمرکز کرده است و از سال 1384تاکنون بخش عمده توان و نیروی خود را در زمینه­ ی اطلاع ­رسانی صنایع غذایی به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]