اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705138940009

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

سرانه مصرف ماهی در ایران 10کیلوگرم

کد: 13950705138940009

https://goo.gl/iEsDaF

، تهران , (اخبار رسمی): معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در صورت اجرای درست برنامه ششم توسعه،‌ سهم آبزی‌پروری به بیش از 50درصد خواهد رسید که البته تسهیلات و سرمایه‌گذاری برای پیشبرد اهداف در این حوزه حائز اهمیت است.

سرانه مصرف ماهی در ایران 10کیلوگرم

به گزارش اخباررسمی به نقل از فودنا، حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این پرسش که مصرف ماهی در کشور در چه وضعیتی قرار دارد بیان داشت: در حال حاضر سرانه مصرف ماهی در کشور 10 کیلوگرم است.

او افزود: متوسط جهانی سرانه مصرف ماهی  20 کیلوگرم است که این رقم در کشورهای توسعه یافته به 30 کیلوگرم نیز می رسد. به همین خاطر است که توسعه طرح‌های آبزی‌پروری را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا در آینده شاهد افزایش سرانه مصرف شهروندان باشیم. در دولت یازدهم  زیرساخت‌های لازم برای تولید و بهره‌برداری  طرح‌های مختلف آبزی پروری در دستور کار قرار گرفت تا بسترهای مناسب برای تولید بیشتر فراهم شود.

رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه با تاکید بر اینکه رونق در بخش تولیدی به رونق در صادرات نیز منجر خواهد شد، بیان داشت: در صورت اجرای درست برنامه ششم توسعه،‌ سهم آبزی‌پروری به بیش از 50درصد خواهد رسید که البته تسهیلات و سرمایه‌گذاری برای پیشبرد اهداف در این حوزه حائز اهمیت است.

گفتنی است که طبق گفته‌های مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تا پایان سال جاری آمار تولید ماهی های خوراکی استان تهران به شش هزار تن افزایش پیدا می کند که در این میان، قزل آلا بیشترین میزان تولید را در بین ماهی‌های سردآبی به خود اختصاص داده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شبکه خبری صنایع غذایی ایران فودنا

فودنا نخستین شبکه خبری صنایع غذایی ایران است که فعالیت خود را در زمینه­ ی اطلاع­ رسانی متمرکز کرده است و از سال 1384تاکنون بخش عمده توان و نیروی خود را در زمینه­ ی اطلاع ­رسانی صنایع غذایی به کار گرفته است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]