اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706140805757

شورایاری منطقه 2:

وضعیت دره های اوین و فرحزاد ساماندهی شود

کد: 13950706140805757

https://goo.gl/e3TkXR

، تهران , (اخبار رسمی): ساماندهی هرچه سریعتر دره های اوین و فرحزاد و تعیین تکلیف وضعیت سندهای تعاونی های هفت گانه منطقه 2 از جمله موضوعاتی بود که در جریان گزارش شورایاری منطقه 2 در صحن شورای شهر تهران مطرح شد.

وضعیت دره های اوین و فرحزاد ساماندهی شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، نخستین دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران به موضوع ارائه گزارش شورایاری منطقه 2 اختصاص داشت که به استماع اعضای شورای شهر رسید.

سید حامد حسینی، دبیر دبیران شورایاری منطقه 2 به رود دره اوین اشاره کرد و گفت: با توجه وضعیت این رود دره شهرداری می بایست یا تمام املاک آن را تملک می کرد و یا به صورت جسته و گریخته اصلا این کار را انجام نمی داد.

وی با تاکید بر اینکه تملک موردی راه را برای ورود متخلفان به این محله باز می کند اظهار داشت: از آنجا که حجم بودجه مورد نیاز برای تملک تمامی املاک زیاد است پیشنهاد می شود شهرداری این منطقه 6 هکتار از فضای 150 هکتاری این رود دره را برای بلند مرتبه سازی و اسکان مالکان در آنها اختصاص دهد و سایر فضای باقی مانده را به برنامه های مورد نظر خود اختصاص دهد.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 2 همچنین به تاکید شورای شهر تهران بر حضور نماینده مردمی در ستاد تملک رود دره فرحزاد و اسلام آباد اشاره و اعلام کرد تا کنون این موضوع محقق نشده است.

حسینی در خصوص سند املاک تعاونی های هفتگانه که بیش از 20 سال از ساخت آنها می گذرد اظهار داشت: با پیگیری برخی از اعضای شورای شهر تقریبا مشکلات برطرف شده است و امیدواریم با ادامه پیگیری این موضوع به سر انجام برسد.

وی نبود پارکینگ را یکی از معضلات اصلی این منطقه دانست و گفت: علاوه بر مشکلات موجود در این خصوص اطراف ساختمان هایی همچون ساختمان اصلی بانک کشاورزی، سازمان حج و زیارت و اینگونه مراکز در ساعات اداری تبدیل به پارکینگ آنها می شود که مشکلات را برای شهروندان ایجاد می کند.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 2 اظهار داشت: به نظر می رسد تسهیلات تشویقی در نظر گرفته شده توسط مدیریت شهری برای ساخت پارکینگ مورد توجه سازندگان نیست و از شورای شهر خواسته می شود تا اصلاحات لازم در این خصوص انجام شود.

حسینی در ادامه به موضوع گود برداری ها در منطقه 2 اشاره کرد و گفت: آنچه مشاهده می شود این است که خاک قسمت شمالی این منطقه سست است و همین موضوع تقریبا تمام گود برداری ها را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: این موضوع مهم است در حالی که امروز هیچ کسی پاسخگوی مالکینی که در اثر این گودبرداری ها ساختمانشان ترک خورده است نیست.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 2 به شناسنامه دار شدن باغهای طرشت و پونک اشاره کرد و خواستار کمک تمامی نهادهای مسئول برای حفظ این باغ ها شد.

حسینی همچنین بر ضرورت برخی تملک ها در محله کامپ زنجان وطرشت برای عریض کدن معابر کمتر از یک متر شد.

وی در ادامه بر ضرورت ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم در خیابان زنجان و قسمت شمالی میدان کتاب در منطقه 2 شد.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 2 در پایان خواستار جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم منطقه 2 شد و گفت: با توجه به نگرانی شهروندان برای رخ دادن چنین موضوعی می توان قسمت شمالی این منطقه را به فضای سبز تبدیل کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه