اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950710144895793

اهدای سکه های فنلاند به موزه مهر

کد: 13950710144895793

https://goo.gl/rB2mIk

، تهران , (اخبار رسمی): سفیر کشور فنلاند در بازدید از بافت تاریخی و موزه مهر و سکه سمنان تعدادی از سکه های رایج این کشور را به موزه مهر و سکه کومش اهدا کرد.

اهدای سکه های فنلاند به موزه مهر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی  سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، حسین پاکزادیان مدیر موزه مهر و سکه کومش  با اعلام این خبر  گفت: سفیر فنلاند تعداد 10 عدد سکه معاصر و رایج این کشور را به موزه مهر و سکه سمنان اهدا کرد.
 پاکزادیان افزود:سفیر فنلاند در سال گذشته دو بار بازدید غیر رسمی از موزه مهر و سکه کومش داشت و با توجه به راه اندازی بخش پول ملل در این موزه، نسبت به ارائه سکه های رایج کشور فنلاند در موزه مهر و سکه ابراز تمایل کرده بود.
وی گفت: این سکه ها به عنوان یادبود به مجموعه سکه های ملل موزه مهر و سکه کومش اضافه شد.
مدیر موزه مهر و سکه سمنان یکی از برنامه های این موزه را جمع آوری سکه های سایر کشورها عنوان کرد و افزود: تا کنون سکه های بیش از پنج کشور جمع آوری شده است.
موزه مُهر و سکه کومش، نخستین موزه تخصصی سکه و مُهر در استان سمنان است .
در این مجموعه تخصصی؛ مُهرها، ابزارهای مبادلاتی کالا از قبیل حلقه های مبادلاتی، پول های اولیه، سکه، اسکناس، سفته و برات و ابزارهای نگهداری پول، از ابتدای تاریخ ایران تا عصر حاضر به نمایش در آمده است.
  بخش نخست به مُهر ها اختصاص داده شده که شامل مُهر ها و اثر مُهر هایی از هزاره دوم پیش از میلاد تا دوره قاجار است.
نمایش سکه ها در بخش دوم در این مجموعه بر اساس سیر تحولات تاریخی به شکل دیدنی به نمایش گذاشته شده و تاریخ سه هزار ساله تبادلات پولی این مرز و بوم را معرفی می‌کند.
بخش پایانی این مجموعه به نمایش سکه های ضرب شده در درمسراهای متعدد ایالت تاریخی کومش (هکاتوم پیلُس، قومس، سمنان، دامغان، بسطام، بیار، فیروزکوه، فریم، دماوند، شهمار، دربند، درجزین و ... ) اختصاص یافته است.
 در این مجموعه تعداد بیش از 500 قطعه سکه، 24  برگ اسکناس، 80 قطعه مُهر و تعدادی ابزار ارائه شده است.
موزه مهر و سکه در خیابان امام خمینی، جنب مسجد امام (سلطانی)، تیمچه تکیه پهنه واقع است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی