در نشست خبری کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری همدان عنوان شد

معرفی ایران به عنوان مقصد جدید گردشگری در دنیا

کد: 13951108227485793

https://goo.gl/TIBqim

، تهران , (اخبار رسمی): نشست خبری هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری همدان با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان، رئیس هیت مدیره انجمن راهنمایان گردشگری و تعدادی از مدیران بخش دولتی و خصوصی در هتل بابا‌طاهر همدان برگزار شد.

معرفی ایران به عنوان مقصد جدید گردشگری در دنیا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ،در این نشست علی مالمیر مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان گفت: رویداد بین المللی هفدهمین کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهان با‌توجه به هدف‌گذاری در سند چشم‌انداز اتفاق قابل توجهی است.

او افزود:براساس اهداف تعیین شده سند چشم‌انداز گردشگری باید در سال پایانی چشم‌انداز شاهد حضور 20 میلیون گردشگر در کشور باشیم و از این صنعت حدود 25 تا 35 میلیارد دلار درآمد برای کشور داشته باشیم.

مالمیر در مورد پتانسیل‌های گردشگری کشور گفت:ایران به لحاظ جاذبه‌های گردشگری جزو 10 کشور اول دنیا است و با توجه به زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های خوب گردشگری باید بکوشیم در جذب گردشگران خارجی سهمی بیشتر از میانگین جهانی داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان افزود:برگزاری رویدادهای بین‌المللی و میزبانی ایران از هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری 2017 یکی از اقدامات خلاقانه، اثربخش و کارا است.

مالمیر با بیان اینکه این کنوانسیون به همت و تلاش انجمن صنفی راهنمایان گردشگری و حمایت بخش خصوصی در استان برگزار می‌شود، افزود:ظرفیت‌های استان یکی از قابلیت‌های مهم در صنعت گردشگری است که با بازاریابی می‌توانیم به خارج از کشور معرفی کنیم.

او افزود:استان همدان نیز باید به لحاظ جاذبه‌های گردشگری که در سطح استان پراکنده است و جاذبه‌های منحصر به فردی مانند غار سیاحتی علی‌صدر به نسبت میانگین جذب گردشگر در کشور در رده بالاتری قرار گیرد.

او ضمن بررسی نیازها برای رسیدن به این هدف بیان کرد:اولین قدم معرفی داشته‌ها و ظرفیت‌ها به خارج از کشور است و پس از معرفی ظرفیت‌ها باید بتوانیم به گردشگران جهانی ثابت کنیم به لحاظ زیرساخت‌های فیزیکی و کیفیت خدمات ارائه شده از استانداردهای لازم برای میزبانی گردشگران خارجی برخوردار هستیم.

مالمیر افزود:رویدادهای بین‌المللی مانند رویداد اخیر یکی از راه‌های خلاقانه است که می‌تواند در رسیدن به این اهداف بسیار مؤثر باشد.

او ضمن ابراز خرسندی از میزبانی این رویداد گفت:خوشبختانه مخاطبان این کنوانسیون فعالان صنعت گردشگری هستند و باید ظرفیت‌های استان را به آنها معرفی کنیم.

در این نشست همچنین رئیس کانون راهنمایان گردشگری ایران  نیز با بیان اینکه مسئولان راهنمای گردشگری 46 ملیت مهمان ایران هستند، گفت:نقد ما این است که چرا نباید خیلی از شهرهای ایران در مقصد گردشگران خارجی قرار گیرند و برگزاری این کنوانسیون قدم برداشت در راستای وظیفه راهنمایان گردشگری بود.

او با اعلام اینکه اکنون 7هزار راهنمای گردشگری در سطح کشور فعال هستند، گفت:راهنمای گردشگری کسی است که تور را در فرودگاه تحویل گرفته و در فرودگاه تحویل دهد و درقبال آن حق‌الزحمه دریافت کند اما در حال حاضر راهنمایان گردشگری ایران در مقوله بازاریابی نیز فعال شده‌اند.

نورآقایی با اشاره به اینکه تیم راهنمایان گردشگری ایران از بهترین‌ها تشکیل شده و جزو معدود کشورهایی دارای فدراسیون راهنمایان گردشگری هستیم، گفت:ممکن است به نحوه آموزش راهنمایان تور نقد داشته باشیم ولی برای ارتقا جایگاه راهنمایان گردشگری برنامه‌ریزی شده است.

او با بیان اینکه 5 نفر از راهنمایان ایران می‌توانند در سطح ملی و بین‌المللی در زمینه گردشگری آموزش دهند، گفت:ایران پس از چهار سال عضویت در فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری موفق به کسب میزبانی کنوانسیون راهنمایان گردشگری شد که برای برگزاری آن 400 نفر به صورت مستقیم در دو سال گذشته در تلاش بودند.

رئیس کانون راهنمایان گردشگری ایران ادامه داد:توسعه در حوزه گردشگری باید به گونه‌ای باشد که دانشگاه به عنوان مغز متفکر، دولت به عنوان بستر و بخش خصوصی به عنوان انجام‌دهنده کار وارد شوند که برای کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری این اقدام انجام شد.

او با اشاره به پیگیری‌های کانون راهنمایان گردشگری ایران برای کسب میزبانی این دوره کنوانسیون گفت:موفقیت در گرفتن میزبانی این کنوانسیون نشان‌دهنده تاثیرگذاری و فعالیت نهادهای مدنی همچون کانون راهنمایان گردشگری است که باید این وضعیت تغییر کند.

علی خاکسار، معاون گردشگری استان همدان نیز در این نشست گفت:برگزاری نشست‌های تخصصی ویژه راهنمایان گردشگری، برپایی نمایشگاهی از جاذبه‌های استان همدان، نمایش چیدمان سفره هفت‌سین، شب یلدا، نوروز و... از اهم برنامه‌های جنبی کنوانسیون است.

او افزود:حضور گردشگران و فعالان صنعت گردشگری باعث رونق این صنعت و آماده شدن زیرساخت‌های استان می‌شود.

معاون گردشگری استان همدان ادامه داد:هفدهمین کنوانسیون راهنمایان گردشگری با حضور بخش دولتی و خصوصی برگزار می‌شود.

خاکسار تأکید کرد:مدت حضور تورگردانان در همدان محدود است اما خوشبختانه همدان از دیگر استان‌های میزبان وضعیت بهتری برای میزبانی دارد و سعی شده تنوع بازدید برای میهمانان در نظر گرفته شود.

او افزود:استان همدان 42 آژانس گردشگری دارد که تا پایان سال سه آژانس دیگر به بهره برداری می‌رسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی