اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713150195757

سالاری:

آسیب شناسی طرح تفصیلی یک ضرورت است

کد: 13950713150195757

https://goo.gl/bu788C

، تهران , (اخبار رسمی): رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح جامع تهران 17راهبرد دارد که با آسیب شناسی آن می توان پی برد تا چه میزان اهداف این طرح ها محقق شده و تا چه اندازه در فرایند زندگی شهری اثر گذار بوده است.

آسیب شناسی طرح تفصیلی یک ضرورت است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین‌الملل شورای اسلامی شهر نشست بررسی و آسیب شناسی طرح تفصیلی شهر تهران با حضور مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران، محمد سالاری رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا ، اقبال شاکری،محمد مهدی تندگویان، ابوالفضل قناعتیاز اعضای شورا،میان شهر سازی شهرداری تهران و رییس سازمان نوسازی شهرداری تهران برگزار شد.

محمد سالاری در جمع مهندسین مشاور شهر ساز با اشاره به ضرورت آسیب شناسی و بازنگری طرح های جامع و تفصیلی گفت:در حال حاضر قریب به 10 سال از ابلاغ طرح جامع و 5سال از ابلاغ طرح تفصیلی شهر تهران می گذرد و با توجه به اینکه آسیب شناسی این طرح ها نیز در آن پیش بینی شده بود لذا ضرورت داشت از مجموع کسانی که در فرآیند تدوین این طرح ها دخالت داشتند این آسیب شناسی صورت گیرد.

در همین راستا یکی از ماموریت های کمیسیون شهر سازی و معماری با توجه به مشکلات و در خواست های مکرر شهروندی آسیب شناسی طرح تفصیلی است.

سالاری افزود: ما در فرایند برنامه ریزی شهری در دنیا با تغییر رویکرد های اساسی مواجه بوده ایم. لذا آسیب شناسی این طرح به ما می گوید که آیا در محتوا و نوع برنامه‌ریزی شهرسازی نیازمند تغییر رویکرد هستیم؟

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح جامع تهران 17راهبرد دارد که با آسیب شناسی آن می توان پی برد تا چه میزان اهداف این طرح ها محقق شده و تا چه اندازه در فرایند زندگی شهری اثر گذار بوده است.

وی اضافه کرد : اگر بخواهیم طرح تفصیلی را صرفا از جهت پهنه بندی بررسی کرد می توان گفت قریب به 90درصد اهداف محقق نشده و حتی مطالعه و تدقیق هم نشده است.

سالاری همچنین افزود: آسیب شناسی در این زمینه باید به طرح های موضعی و موضوعی نیز تسری یابد. طرح های موضعی که در تحقق آنها بیشتر در حوزه سخت افزاری اقدام شده است. نوسازی بافت فرسوده، تعیین حریم شهر تهران، هویت بخشی در معماری ایرانی و اسلامی از جمله همین موارد هستند.
وی اظهار داشت:لذا برگزاری این نشست در این راستا بوده است که با توجه به اینکه در دنیا چندین دهه است که از برنامه‌ریزی راهبردی به مدیریت طرح جامع عبور کردیم آیا این عمل در شهر تهران نیز باید انجام شود.

سالاری ابراز داشت:اگر طرح جامع، راهبردی و ساختاری شهر تهران می بایست ملاک عمل باشد که در حال حاضر هم هست چرا علی رغم وجود این راهبردها و تلاش های شهرداری نتوانسته ایم به اهداف تعیین شده برسیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه