اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950726161480365

بازگشت 6میلیون خط تلفن ثابت به چرخه ارتباطات

کد: 13950726161480365

https://goo.gl/60Y1lQ

، تهران , (اخبار رسمی): آمار خطوط تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران نشان می دهدحدود 6 میلیون خط تلفن ثابت در سراسر کشور نزد مشترکان کارکردی ندارد و مخابرات برای برقراری ارتباط باید تنها هزینه کند.

بازگشت 6میلیون خط تلفن ثابت به چرخه ارتباطات

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مخابرات ایران ،آمارهای شرکت مخابرات ایران نشان می دهد حدود 6 میلیون خط تلفن ثابت در اختیار بخشی از جمعیت کشورمان است که نه تنها هیچ درآمدی عاید نمی کند، بلکه هزینه ای روی دست کشور دارد که باید ساماندهی شود.

آمار خطوط تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران نشان می دهدحدود 6 میلیون خط تلفن ثابت در سراسر کشور نزد مشترکان کارکردی ندارد و مخابرات برای برقراری ارتباط باید تنها هزینه کند.

شرکت مخابرات اعلام کرده جدا از اینکه تعداد 6 میلیون خط تلفن ثابت بدون کارکرد است، تعداد قابل توجهی از این خطوط هم به دلیل طولانی شدن نبود کارکرد، برابر قانون تخلیه می شوند، به طوری که تنها در شرکت مخابرات استان تهران در پایان سال 1394 تعداد 142 هزار و 565 خط تلفن ثابت تخلیه و درعمل این تعداد تلفن تا مدتها هیچ گونه درآمدی برای مخابرات نخواهد داشت.

بیش از دو سال است که شرکت مخابرات ایران برای اصلاح تعرفه های تلفن ثابت با مراجع ذیربط در حال رایزنی ست تا حداقل این تعرفه ها اصلاح و منطقی و درآمد حاصله صرف امور توسعه ای و بازسازی این شبکه شود که در نهایت مشتریان بتوانند خدمات مطلوب و باکیفیت دریافت کنند.

رایزنی های شرکت مخابرات در هفته های اخیر جواب داد و کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران (رگولاتوری) که مسوول اصلی تغییر قیمت های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور است، در جلسه ای که بعد از چندین بار برگزاری به نتیجه مشخص نرسیده بود سرانجام در دوم خرداد ماه امسال این خواسته مخابرات را جامع عمل پوشاند.

علی اصغرعمیدیان رییس سازمان رگولاتوری ایران درباره کاهش تعرفه زنجیره خدمات دیتا در تاریخ ذکر شده گفته بود: تعرفه پهنای باند بین‌الملل 16 تا 40 درصد (با میانگین 30 درصد) و تعرفه‌های انتقال لایه 2 و 3 بین 20 تا 70 درصد (با میانگین 40 درصد) برای اپراتورها کاهش یافته است که در هر دو مورد با افزایش پهنای باند و ظرفیت واگذار شده، درصد کاهش تعرفه نیز بیشتر می‌شود.

وی درباره متعادل‌سازی تعرفه‌های تلفن ثابت اضافه کرده بود: تعرفه درون استانی تلفن ثابت از 30 ریال به 45 ریال افزایش یافته و مبلغی به عنوان حداقل کارکرد شامل 200 دقیقه برای مناطق روستایی و 330 دقیقه برای شهرها تعیین شده است.

رییس رگولاتوری افزوده بود: تعرفه اتصال نیز از 500 هزار ریال به دو میلیون ریال افزایش یافته است که نیمی از آن به صورت نقدی و باقیمانده آن در اقساط 36 ماهه از زمان راه‌اندازی خط تلفن، از مشترک دریافت می‌شود.

به گفته عمیدیان ، از کل هزینه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سبد خانوار به طور میانگین 75 درصد مربوط به صوت و پیامک تلفن همراه، 9 درصد مربوط به تلفن ثابت و نزدیک 16 درصد مرتبط با دیتا (شامل 5/4 درصد دیتای تلفن همراه و 5/11 درصد دیتای ثابت) است.

بر پایه آمارهای اعلام شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تلفن ثابت دایری در کشور تا پایان پارسال نزدیک به 30 میلیون و 262 هزار و 157 شماره بود.

بررسی ها از ضریب نفوذ 38.42 درصدی تلفن ثابت در کشور حکایت دارد.

بر پایه مقایسه صورت گرفته ضریب نفوذ تلفن ثابت در سال 1386 حدود 22.49 درصد بود که تا پایان سال 1394 نزدیک 38.5 درصد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]