اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950811174590365

پروانه 4 شرکت تلفن ثابت باطل شد

کد: 13950811174590365

https://goo.gl/YDdwv5

، تهران , (اخبار رسمی): فعالیت چهار شرکت رقیب مخابرات ایران در زمینه عرضه خدمات عمومی تلفن ثابت امروز براساس اعتبار پروانه‌هایشان به پایان رسید.

پروانه 4 شرکت تلفن ثابت باطل شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مخابرات ایران ، عمر فعالیتی چهار شرکت ارتباطی رقیب مخابرات ایران امروز بعد از 13 سال به پایان رسید.

این شرکت‌ها که مجوز عرضه تلفن ثابت در برخی مناطق کشور را داشتند، امروز اعتبار ارائه سرویس‌هایشان به پایان رسید تا شرکت مخابرات ایران تنها در رقابت با شرکت‌های دارنده پروانه‌های ارتباطات ثابت (FCP) تا سال 1402 به عرضه تلفن ثابت بپردازد.

ارائه پروانه‌های ارائه خدمات عمومی تلفن ثابت (PSTN) به منظور برقراری ارتباط و انتقال پیام به صورت باسیم یا بی‌سیم به شکل دایم یا موقت از طریق شبکه دارنده پروانه بین هر پایانه ثابت متصل به شبکه دارنده پروانه با پایانه‌های فعال در تمامی شبکه‌های تلفنی از سوی حاکمیت در گذشته صورت گرفت.

 

همچنین خدمات مربوط به حفظ، پخش و جابجایی پیغام‌های صوتی مشترکان شبکه از جمله وظایف دارندگان این پروانه‌ها بود که براین اساس مجوز انجام عملیات حفاری، کانال کشی، نصب دکل به منظور کابل‌گذاری و نصب تاسیسات مربوط در فضاهای عمومی شهری نیز به آنها داده شد.

اما در این بین و برخلاف اینکه پروانه‌های PSTN به مدت 13 سال از 1382 تا آبان 1395 برای پنج شرکت ارتباطات جامع نوین، منتظران عدل گستر، ایرافون، ارتباطات کوه نور و مخابرات ایران صادر شده بود اما در این بازه زمانی عملا مخابرات بزرگترین بازیگر ارتباطات ثابت ایران بود.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات دو سال گذشته با توجه به اتمام اعتبار پروانه‌های اینترنتی و در راستای تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه کشور با رعایت الزامات شبکه ملی اطلاعات، به موازات ارتقاء پروانه‌های دسترسی موبایل باند پهن رگولاتوری را موظف کرد تا پروانه‌های PSTN، PAP، ISDP و ISP را تجمیع کند.

لذا دی ماه سال 1393 به دارندگان پروانه‌های PSTN فرصت داده شد تا سه ماه پس از تصویب اصول حاکم بر پروانه ارائه خدمات ارتباطی (Servco) در کمیسیون مذکور درخواست خود را برای دریافت این پروانه جدید ارائه کنند.

با این حال که چهار شرکت دیگر در کنار مخابرات ایران مجوز عرضه تلفن ثابت دارند و لایسنس آنها طبق نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا آبان امسال معتبر است اما برخی مردم همچنان نسبت به اسامی و گستره پوشش آنها آگاهی ندارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]