اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950819178995757

احمد حکیمی پور:

حریم کاخ گلستان در معرض تهدید قرار گرفته است

کد: 13950819178995757

https://goo.gl/Yt3c3I

، تهران , (اخبار رسمی): رییس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت : ارتفاع بنای سرای دلگشا حریم کاخ گلستان را در معرض تهدید قرار داده است .

حریم کاخ گلستان در معرض تهدید قرار گرفته است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد حکیمی پور در سیصد و چهارمین جلسه شورا گفت : طی نامه ای از آقای چمران درخواست کردم که گزارش روز سه شنبه آقای شهردار درباره واگذاری املاک را جهت بررسی کارشناسی در اختیار اعضای شورا قرار دهند، چرا که هر کسی وظیفه قانونی خود را دارد و من هم بنابر وظیفه قانونی خود این درخواست را از شما دارم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع تفریغ بودجه، افزود: در خصوص تفریغ بودجه ، اطلاع رسانی نادرستی توسط رسانه ها صورت گرفت و اعلام شد که تفریغ بودجه تصویب شده در صورتی که این گزارش نیازمند اصلاحاتی است و از دوستان خواهشمندم حداقل در سایت شورا این اطلاع رسانی درست صورت بگیرد.

‏‎رییس کمیته میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران همچنین به بازدید روز گذشته خود از محدوده مرکزی تهران،گفت: در بازدید از سرای دلگشا متاسفانه تخلفاتی در حریم کاخ گلستان صورت گرفته که تنها اثر تاریخی در تهران که ثبت جهانی می باشد را در معرض تهدید قرار داده است .

وی تصریح کرد : اگر این حریم رعایت نشود ممکن است یونسکو این بنا را از ثبت جهانی خارج کند، در حال حاضر کار ساخت تداوم دارد و باید طبقه اضافی تخریب شود و ساخت مجتمع تجاری دلگشا بنابر رعایت ضوابط و استانداردهای میراث باشد.

حکیمی پور در ادامه با اشاره به موضوع نظارت بر موسسه همشهری، گفت : در خصوص نظارت بر موسسه همشهری مکاتبه ای با من صورت گرفته که نشان از عدم اطلاع آقای چمران است و این برای من جای سوال دارد. اقای طلایی نیز حاشیه ای برای آن نوشته اند مبنی بر اینکه مصوبه شورا بنابر نظر فرمانداری لغو شده است . بنابراین باید بگویم این مصوبه شورا از سوی فرمانداری لغو نشده و هیئت حل اختلاف این مصوبه را تایید کرده است و بنابراین من طبق قانون وظیفه خود می دانم تا موضوع نظارت بر موسسه همشهری را پیگیری کنم و گزارش خود را هم ارائه کرده ام بنابراین نباید مصوبات شورا به دست خودمان زیر پا گذاشته شود .

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر کسی باید وظیفه قانونی خود را انجام دهد و حال اگر آقای شاکری و آقای طلایی کاری انجام نداده اند ، من وظیفه خود می دانم که این موضوع را پیگیری کنم و گزارش خود را هم اعلام کرده ام .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه