اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950830186315622

نایب رئیس فدراسیون کشتی خبر داد

تلاش برای برگزاری جام بین المللی تختی در مشهد

کد: 13950830186315622

https://goo.gl/9WeCM4

، تهران , (اخبار رسمی): حمید بنی تمیم گفت: در نشستی که در فدراسیون با مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که با توجه به اینکه مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای اسلامی در سال 2017 برگزیده شده، شایسته است میزبان رقابت بین المللی معتبری باشد.

تلاش برای برگزاری جام بین المللی تختی در مشهد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون کشتی با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه شهر مشهد از جانب آیسسکو(سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی اسلامی) به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2017 میلادی برگزیده شده، در این راستا شایسته است میزبانی یک مسابقه معتبر بین المللی را بر عهده داشته باشد بر این اساس فدراسیون کشتی پس از جلسه با مدیران استانی آمادگی خود را برای واگذاری میزبانی جام معتبر بین المللی تختی را به این شهر اعلام نمود.

وی ادامه داد: امسال جام بین المللی تختی در رده ای سنی بزرگسالان و با حضور چندین تیم قدرتمند در کشتی دنیا به صورت تیم به تیم برگزار می شود. در تلاش هستیم امسال مسابقات را در سه روز برگزار نماییم. بر این اساس در هر روز مسابقات کشتی فرنگی، کشتی آزاد و کشتی پهلوانی به صورت جداگانه برگزار خواهد شد.

بنی تمیم افزود: در هر یک از سه رشته، سه تیم منتخب ملی از ایران حضور دارند. در کشتی آزاد و فرنگی سه تیم منتخب به همراه یک تیم توسعه شامل کشتی گیران برگزیده از بیست و سه استان پایین تر از قهرمانی کشور گروه های "ب" و " ج"، و  یک تیم منتخب جوانان از کشورمان در کنار رقبای خارجی به میدان می روند.

وی تصریح کرد: میزبانی شهر مشهد مقدس علاوه بر اینکه اهداف مسئولان استانی در میزبانی یک تورنمنت معتبر بین المللی دنیا را در زمینه پایتختی فرهنگ اسلامی برآورده می کند، می تواند باعث یک حرکت فنی مهم در کشتی خراسان نیز بشود. درهمین راستا استان میزبان می تواند در هر رشته با یک تیم مجزا در مسابقات جام تختی شرکت نماید.یعنی فرصت حضور یک تیم کامل در کشتی آزاد، یک تیم کامل در کشتی فرنگی، و یک تیم کامل در کشتی پهلوانی را خواهد داشت. 

بنی تمیم در پایان خاطر نشان کرد: در هر صورت فدراسیون کشتی به دلیل جایگاه بالای معنوی شهر مشهد و از سوی دیگر کمک به توسعه ورزش استان اعلام آمادگی خود را برای میزبانی مهمترین مسابقه بین المللی ورزش کشور، یعنی مسابقات  بین المللی جام تختی را  به مسئولان سیاسی و ورزشی استان اعلام نموده است. با توجه به محدودیت زمانی پیش رو امیدوار است هماهنگی های لازم میان ارگان های ذیربط برای تحقق این موضوع در اسرع وقت محقق شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران

کشتی در ایران یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها ست و ریشه در تاریخ و سنت‌های ایرانی دارد به طوری‌که معمولاً به عنوان ورزش ملی ایران از آن یاد می‌شود. کشتی از دوران باستان در ایران تمرین می‌شده و در میان سبک‌های گوناگون ملی و محلی کشتی پهلوانی فراگیرترین سبک آن بوده‌است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش