اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950910192615757

تولید یکصد هزار تن آلایندگی توسط موتور سیکلت ها

کد: 13950910192615757

https://goo.gl/JtI3Z7

، تهران , (اخبار رسمی): رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: موتور سیکلت های کاربراتوری 8 برابر خودروی یور 2 آلایندگی تولید می کنند و هر موتور سیکلت سالانه 200 کیلوگرم آلایندگی وارد هوای شهر تهران می کند.

تولید یکصد هزار تن آلایندگی توسط موتور سیکلت ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد حقانی در سیصد و هشتمین جلسه شورا در خصوص موتورسیکلت های کاربراتوری اظهار داشت: در چند سال گذشته سالانه 500 هزار موتور کاربراتور تولید می شد.

وی ادامه داد: دولت مصوبه ای در تیرماه داشته است که ثبت و سفارش و شماره گذاری موتورهای کاربراتوری ممنوع است ولی 600 هزار موتور کاربراتوری سفارش داده شده است.

حقانی اضافه کرد: وقتی مصوبه خود دولت اعلام می کند که نباید ثبت و سفارش و شماره گذاری شود چرا وزیر صنعت نامه می نویسند که این تعداد موتورسیکلت باید ثبت و شماره گذاری شود؟

وی گفت: براساس استاندارد آلودگی، چند سال گذشته موتور سیکلت های کاربراتوری در هر کیلومتر نباید بیشتر از 3 گرم آلایندگی داشته باشد ولی این موتورسیکلت‌ها 15 گرم در زیر 30 هزار کیلومتر آلایندگی دارند و اگر این 600 هزار موتور شماره گذاری شود، هر موتورسیکلت سالانه 200 کیلو گرم آلایندگی وارد می کند. این در شرایطی است که در حال حاضر تعداد موتور سیکلت های شهر از یک میلیون تا 3 میلیون تحخمین زده می شود یعنی سالانه تولید یک هزار تن آلایندگی در شهر تهران .

وی تصریح کرد: از وزرای صنعت و کشور درخواست دارم که به مصوبه خود عمل کنند و جلوی شماره گذاری موتورهای کاربراتوری را بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست