اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950924200615757

در شورای شهر مصوب شد

بودجه 200 میلیاردی برای تملک و ساماندهی منطقه 12

کد: 13950924200615757

https://goo.gl/dyUcwy

، تهران , (اخبار رسمی): با نظر اعضای شورای اسلامی شهر تهران بودجه 200 میلیاردی برای تملک، آمایش و ساماندهی منطقه 12 به تصویب رسید.

بودجه 200 میلیاردی برای تملک و ساماندهی منطقه 12

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، نخستین دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران به بررسی لایحه «برنامه اجرایی شهرداری تهران در خصوص تملک املاک و اجرای پروژه های طرح آمایش، بهسازی و ساماندهی منطقه 12 موضوع بند 8 تبصره 23 مصوبه بودجه سال 1395 شهرداری تهران» بود که با تصویب آن اعتباری 200 میلیارد تومانی به شهرداری تهران برای این موضوع در نظر گرفته شد.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در تشریح این لایحه گفت: شورای شهر تهران در قالب تبصره 23 شهرداری را مکلف به ارائه برنامه برای منطقه 12 برای دریافت اعتباری 200 میلیارد تومانی کرده بود که بر همین اساس در برنامه ای در حدود 800 صفحه به شورای شهر تهران ارائه شد.
وی با بیان اینکه این برنامه 13 محله منطقه 12 را شامل می شود ادامه داد: برنامه های منطقه به صورت پروژه به پروژه به دلیل ماهیت عمرانی که داشتند در کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون عمران و حمل ونقل در طول 3 ماه گذشته بررسی شد و جمع بندی آن در صحن شورای شهر برای تصویب ارائه شده است.
وی در خصوص بودجه های دریافتی منطقه 12 اظهار داشت: این منطقه بابت ساماندهی وضعیت از محل بودجه منطقه، بودجه معاونت ها، سازمان ها و شرکت ها و تبصره 23 و تبصره 22 اعتبار دریافت می کند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: منطقه 12 تهران با جمعیت 240 هزار نفر و مساحت هزار و 600هکتار است که موضوعاتی همچون بازار تهران و بناهای تاریخی آن، انبارها و کارگاههای تولیدی، خانه های نا امن، متروکه و رها شده در بافت مسکونی، بزهکاری های اجتماعی، فقدان زیرساخت های ایمنی، رویکرد ناکارآمد در حفاظت از بافت، وضعیت نامناسب کالبدی بر اقتصاد شهری را در خود دارد.
دبیر اظهار داشت: این لایحه بحث ارتقا کیفی زندگی در دو بخش انضباط شهری که شامل زیبا سازی، خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی و کالبد شهری شامل زیرساخت های شهری و معماری و شهرسازی را مورد توجه قرار می دهد.
وی با بیان اینکه اقدامات در سه سطح محلی، منطقه ای و اسناد فرادستی تعریف شده است تصریح کرد: نظر شهروندان از سه طریق دفاتر نوسازی، ساکنین، کسبه و شورایاران و متخصصین و مدیران جمع آوری و شناخت دقیقی از آسیب ها و ظرفیت محلات به دست آمد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: با هدف پدید آمدن زمینه برای مشارکت مردم در فرایند برنامه ریزی 230 پروژه در سطح محلات شناسایی شد که در طول چند سال باید اجرایی شود.
وی در پایان تاکید کرد: بودجه های تعریف شده برای این منطقه نشان از اهمیت آن برای شورای شهر تهران دارد و می توان گفت که شورای شهر برای این منطقه چه تصمیماتی گرفته است.
در نهایت با بررسی اعضای شورای شهر تهران و اعلام نظرات آنها این دستور جلسه به تصویب رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه