اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950924200685757

ساختمان شیشه‌ای مجلس شأن معماری را کاهش داده است

کد: 13950924200685757

https://goo.gl/rYnlbJ

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس شورای اسلامی شهر با انتقاد از نوع معماری ساختمان مجلس با نمای کامپوزیت و شیشه آن را کسر شان معماری دانست.

ساختمان شیشه‌ای مجلس شأن معماری را کاهش داده است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با توجه به اتمام ساخت ساختمان شیشه‌ای جدید مجلس اظهار داشت:

کتابخانه مجلس در کتاب و کتابداری بسیار توانمند است اما در معماری نمای آن هماهنگی با مجلس قدیم ندارد.
وی ادامه داد: ساختمان جدید مجلس که در حال ساخت است بتنی است و حریم مجلس را هم رعایت نکرده است و نمایی از شیشه و کامپوزیت دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: ساختمان مجلس، جایگاه هویت ملی دارد که با این حال ساختمانی ساخته شده است که در حد نقاط تجاری شهر و تنها برای اسکان است.
وی با اشاره به مکاتبات با مجلس برای این موضوع و عدم به نتیجه رسیدن آن ها اظهار داشت: این ساختمان کسر شان معماری است؛ این ساختمان در حال اتمام است ولی بازهم قابل اصلاح است و باید اصلاح شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آب انبار حاج اسماعیل نیز اظهار داشت: این آب انبار بزرگترین آب انبار استان بوده است که 140 پله و 6 شیر آب دارد.
چمران ادامه داد: در گذشته این آب انبار به رستوران سنتی تبدیل شده بود اما امروز 3 باب مغازه در جلوی آن ساخته شده است و از شرایط درون آن نیز برآوردی وجود ندارد.
وی در پاسخ به مجتبی شاکری در خصوص اهمیت پرداختن به این آب انبار تاکید کرد: فضای زیر زمین در روی این آب انبار خالی است و در صورت آسیب رسیدن به آن امکان ریزش زمین وجود دارد که برای شهروندان خطر آفرین بوده و باید توجه ویژه به آن شود.
رئیس شورای شهر تهران، در خصوص ضرورت پرداختن به منطقه 12 تاکید کرد: این منطقه هویت شهر تهران است و باید به آن رسیدگی بیشتری شود و اگر این اتفاق نیافتد به خاطر شرایط موجود این هویت به یک مخروبه بزرگ تبدیل می شود.
وی اظهار داشت: امروز عودلاجان و امامزاده یحیی تخریب شده است و چهار راه سیروس نیز مخروبه است، در پشت مغازه ها بازار نیز شرایط خود را دارد و از این روی اگر به این منطقه پرداخته شود پرداختن به حق مطلب است.
وی تصریح کرد: حال مرکز باید خراب شود و کوه ها و اطراف تهران ساخته شود؛ امروز بودجه منطقه 12 بیش از سایر مناطق نیست در حالی که منطقه یک چندین برابر این بودجه را دریافت می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه