اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950924200715757

دنیامالی هشدار داد

افزایش جمعیت شهرهای اقماری هشداری برای شهر تهران

کد: 13950924200715757

https://goo.gl/Af3A8Z

، تهران , (اخبار رسمی): رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نسبت به ایجاد شهرهای اقماری و افزایش جمعیت آنها در حاشیه شهر تهران هشدار داد.

افزایش جمعیت شهرهای اقماری هشداری برای شهر تهران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جریان تذکرات پیش از دستور جلسه سیصدودوازدهم شورای شهر تهران نسبت به افزایش جمعیت شهرهای اقماری شهر تهران اعلان خطر کرد.
وی گفت: رشد جمعیت در شهر تهران و شهرهای اطراف از هیچ قاعده‌ای پیروی نمی‌کند به گونه ای که در سال 55 جمعیت استان تهران که شامل قزوین و کرج هم می شد 5 میلیون و 300 هزار نفر و جمعیت شهر تهران 4 میلیون نفر بود این در حالی است که بر اساس آمارها جمعیت استان تهران در سال 1390 بالغ بر 12 میلیون و 800 هزار نفر بود که 8 میلیون نفر آن در شهر تهران زندگی می کردند.
عضو شورای شهر تهران نسبت های جمعیت شهرهای اقماری را خطرناک دانست و تصریح کرد: تاکنون بیش از 60 روستا در اطراف تهران تبدیل به شهر شده که برای شهر تهران خطر بالقوه‌ای است اگر این روند کنترل نشود، به زودی دو استان در این محدوده ایجاد می شود.
دنیا مالی ادامه داد: جمعیت شهرهای جنوب شرق پایتخت در حدود یک میلیون نفر و جمعیت شهرهای جنوب غرب در حدود یک میلیون و دویست هزار نفر است که آنها بر اساس قانون می توانند مدعی تشکیل استان شوند.
وی تاکید کرد: در نتیجه این افزایش جمعیت شهرهای اقماری در آینده موجب تشدید قطبی شدن جمعیت شده و همچنین مفهوم روستا و شهر مغایر با اهداف توسعه منطقه ای شکل می گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تشدید تخریب اراضی مزروعی و باغات، افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز، بهره برداری از منابع خارج از توان اکولوژیک و ایجاد مخاطرات جدی زیست محیطی از دیگر عوارض این افزایش جمعیت است.
وی در پایان تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز اتفاقات اسفناک باید از امروز برنامه ریزی های لازم چه در کمیسیون ها و چه در تعامل با سازمان مدیریت صورت گیرد چرا که در 5 سال آینده دیگر شهر تهران جوابگوی ترافیک نخواهد بود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه