اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950924200735757

چمران عنوان کرد

ضرورت تدوین برنامه منسجم برای شهرهای اقماری تهران

کد: 13950924200735757

https://goo.gl/2GNW2b

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از افزایش جمعیت استان تهران بر ضرورت تدوین برنامه منسجم برای شهرهای اقماری تهران تاکید کرد.

ضرورت تدوین برنامه منسجم برای شهرهای اقماری تهران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جریان هشدار احمددنیامالی در خصوص خطر افزایش جمعیت شهرهای اطراف تهران که در سیصد و دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران بیان شد گفت: متاسفانه شاهد ایجاد شهرهای مختلف در اطراف تهران با سرعت زیاد هستیم.

وی ادامه داد: پیش از این شاهد بودیم که شهری با کمتر از 1000 نفر جمعیت تشکیل شد و امروز جمعیت آن به بیش از 800 هزار نفر رسیده است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: نمی توان گفت که این شهرها به واقع شهر هستند چرا که به لحاظ زیر ساختی تنها با یک درمانگاه و دو پاسگاه اداره می شوند در حالی که با توجه به جمعیتشان تبدیل به شهر شده اند.
چمران با بیان اینکه بار خدماتی این شهرها به تهران تحمیل می شود، گفت: گاهی اوقات شاهد هستیم که مسئولان از روی احساسات وعده ایجاد مترو برای این شهرها را ارائه می کنند در حالی که هیچ توجیحی برای امتداد خطوط مترو وجود ندارد و آیا این شهرها باید این جمعیت را داشته باشند و یا خیر.
وی بر لزوم تدوین برنامه منسجمی برای شهرهای اقماری حریم تهران تاکید کرد و گفت: امروز شهر تهران 14 میلیون جمعیت مقیم دارد و با مشکلاتی همچون کمبود آب و فضای سبز رودرو است و از طرفی با مهاجرت پذیری به دلیل بی کاری و بی آبی در کشور رودروست، از این روی ضرورت دارد به جای پرداختن به مسائل سیاسی و بی‌جا در کمیته ‌ای که با مجلس ایجاد می شود، به این معضل اساسی شهر پرداخته شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه