اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950930203675757

چمران:

خودروهای دیزلی هوای شبهای پایتخت را آلوده می کنند

کد: 13950930203675757

https://goo.gl/5DSkoX

، تهران , (اخبار رسمی): انتقاد از وضعیت خودروهای دیزلی در شبهای شهر تهران، مصوبه مجلس در خصوص برنامه ششم که با نظر شوراها همراه نیست و ترافیک چند روز اخیر شهر تهران از مهمترین موضوعاتی بود که رئیس شورای شهر تهران در نشست مطبوعاتی به آنها اشاره کرد.

خودروهای دیزلی هوای شبهای پایتخت را آلوده می کنند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، ظهر امروز دو شنبه 29 آذرماه سال 1395 مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران به جمع خبرنگاران آمد و به تشریح فعالیت های شورای شهر تهران پرداخت.
وی در ابتدا فوت پدر گرامی، حسین رضا زاده را به این عضو شورای شهر و سایر اعضای شورای شهر تهران تسلیت گفت.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران به موضوع ترافیک پیچیده شهر تهران که از یک شنبه آغاز شد و هم اکنون نیز ادامه دارد اشاره و اعلام کرد: برای بررسی تخصصی و ارائه راهکارهای مناسب رئیس اداره راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و معاون حمل و نقل شهردار تهران روز سه شنبه در جلسه شورای شهر تهران حضور خواهند داشت.
چمران در ادامه به دو ایستگاه مترو افتتاح شده در روزهای اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در تلاش هستیم تا بتوانیم هرچه سریعتر خطوط مترو را تکمیل کرده و تا نیمه دوم سال آینده بخش عمده ای از آن را به اتمام برسانیم.
وی ادامه داد: امیدواریم تا با برنامه ریزی بتوانیم 2 هزار واگن مورد نیاز برای رام قطارهای متروی تهران را تهیه کنیم که با رخ دادن این اتفاق ظرفیت جابه جایی مسافر به 2 برابر افزایش یابد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران به بررسی برنامه ششم توسعه کشور در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: متاسفانه علی رغم جلسات متعدد با نمایندگان مجلس در نهایت مصوبه کمیسیون تلفیق نظر مدیریت های شهری کشور را تامین نمی کند ضمن اینکه تبصره افزوده شده به این برنامه دارای مشکلی است که باید اصلاح شود.
چمران تصریح کرد: بر اساس این مصوبه باید سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش توسط خزانه توزیع شود که این موضوع پیچیدگی هایی را به همراه دارد که هم اکنون وزارتخانه ها نیز با آن درگیر هستند.
وی ادامه داد: پیش از این پرداخت سهم شهرداری ها از جرایم رانندگی نیز به عهده خزانه گذاشته شده بود که هم اکنون شاهد هستیم هنوز این سهم پرداخت نشده است.
رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: مالیات بر ارزش افزوده مهمترین درآمد شهرداری ها به شمار می رود و اگر شهرداری ها به موقع آن را دریافت نکنند شهرداری های ضعیف با مشکلات فراوانی روبرو شده و حتی به شهرداری همچون تهران نیز آسیب وارد می شود.
چمران ادامه داد: بودجه ششم نیز بر اساس برنامه ششم تنظیم شده است و در تلاش هستیم تا بتوانیم اصلاحات لازم را در کمیسیون ها انجام داده و متن اصلاح شده به کمیسیون تلفیق برود.
وی در ادامه از اتمام گزارش حسابرسی سال 92 سازمان ها و شرکت ها در شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون گزارش حسابرسی سه منطقه باقی مانده است که با ارائه آن در صحن شورا ، وارد بررسی گزارش های تلفیق و تفریغ بودجه شهرداری در سال 92 خواهیم شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با انتقاد از وضعیت خودروهای دیزلی در شهر تهران گفت: در حالی مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا تلاش های فراوانی را انجام می دهد که خودروهای دیزلی با بدترین حالت در شبها در شهر حرکت می کنند.
چمران اظهار داشت: این خودروها در حالی از گازوئیل نامرغوب استفاده می کنند که حتی معاینه فنی نیز نداشته و به شدت شبهای شهر را آلوده می کنند.
وی در ادامه به موضوع موتورهای کاربراتوری اشاره کرد و گفت: این موتور ها نباید شماره گذاری شوند و حتی به جای موتورهای انژکتوری نیز باید موتورهای برقی وارد چرخه حمل و نقل شهر شوند.
رئیس شورای شهر تهران به نمایشگاه دانشگاه امیر کبیر در خصوص موتورهای برقی اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه کار خوبی در خصوص موتورهای برقی انجام شده بود اما این موتورها هنوز به حالت تجاری نرسیده اند و مسئولین باید به آنها در تجاری سازی محصولاتشان کمک کنند.
چمران در ادامه در پاسخ به پرسش چند خبرنگار در خصوص نمایشگاه شهر آفتاب و انتقال نمایشگاهها به این محل و اظهار نظرهای مسئولین گفت: هم اکنون شورای شهر تهران به دنبال برگزاری جلسه ای با حضور رئیس نمایشگاه بین المللی تهران، رئیس نمایشگاه شهر آفتاب و معاون وزیر مربوطه است تا تمامی نکات مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و تصمیم گیری های لازم انجام شود.
وی در خصوص کمبود فضای نمایشگاهی شهر آفتاب به برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد واظهار داشت: در برگزاری نمایشگاهها در نمایشگاه تهران نیز از تمام فضاها استفاده نمی شود ضمن اینکه اگر نیاز به فضا باشد از تمامی ظرفیت ها استفاده می شود و نمایشگاه شهر آفتاب نیز به همین گونه است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص انتقال تمامی نمایشگاهها به نمایشگاه شهر آفتاب اظهار داشت: نمی توان به یکباره برگزاری تمامی نمایشگاهها را در این محل انجام داد و بر همین اساس پیشنهاد شد تا کمیته ای تشکیل شده و در خصوص اینگونه موضوعات به صورت تخصصی بررسی و تصمیم گیری شود.
چمران در خصوص هوشمند نبودن شهر به عنوان دلیل عدم برگزاری نمایشگاهها در این محل اظهار داشت: ترافیک ایجاد شده نیازی به هوشمندی ندارد و این موضوعی است که تمامی شهروندان آن را حس کرده و از آن شکایت دارند و این موضوع تنها مربوط به امسال نیست و شهر سالها با این مشکل رودرو بوده است.
وی در خصوص نیاز مالی نمایشگاه شهر آفتاب برای تکمیل فازهای بعدی گفت: این نمایشگاه برای تکمیل خود باید از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کند و در صورتی که برگزاری نمایشگاهها به این محل انتقال نیابد به طور طبیعی جذابیتی برای ورود بخش خصوصی ایجاد نمی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بازدید مردم از نمایشگاه ها گفت: نمایشگاهها در دنیا به صورت تخصصی هستند و هدف آنها برآورده کردن نیاز افراد متخصص است بنابراین نمی توان نمایشگاه را تفرجگاه به شمار آورد و ما نیز اصراری به بازدید همه مردم از نمایشگاه نداریم.
چمران در پاسخ به پرسشی در خصوص خط آهن مناطق 17 و 18 گفت: طرح لازم برای این موضوع توسط مشاور تهیه شد و به دلیل وجود مشکلاتی در آن این طرح توسط مشاور در حال اصلاح است.
وی دلیل اختلاف میان راه آهن و شهرداری در خصوص فضای سطحی این پروژه اظهار داشت: راه آهن مالک این محدوده است و انتظار داشت تا بتواند 600 میلیارد تومان هزینه انجام داده شده را از فضای سطحی این محدوده با ایجاد فضاهای تجاری بدست آورد این در حالی بود که شهرداری تهران به دنبال ایجاد فضاهای مفید تر برای شهر همچون فضاهای سبز و خدماتی بود.
در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت:با تهیه طرح لازم این طرح در شورایعالی معماری و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفته و پس از تصویب مورد پیگیری برای اجرا قرار می گیرد.
چمران در خصوص کارخانه سیمان و آلودگی های ناشی از آن در منطقه 18 نیز اظهار داشت: پیش از این بازدیدی از این کارخانه انجام شد و مشخص شد که با نصب فیلتر آلودگی های محیطی این کارخانه کاهش یافته و در حقیقت کارخانه های سنگ اطراف هستند که هوای این محدوده را آلوده می کنند که دستوراتی برای ساماندهی این موضوع به آنها داده شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست