اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950930203695757

احمد دنیا مالی در دیدار با دبیران شورایاری محلات منطقه 20 مطرح کرد

ری نباید در سایه توسعه تهران فراموش شود

کد: 13950930203695757

https://goo.gl/H1ORjo

، تهران , (اخبار رسمی): رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل، گفت : منطقه 20 به سبب جمعیت ساکن ، سبقه تاریخی و وجود آستان مقدس حضرت عبدالعظیم از جمله مناطقی است که باید نگاه ویژه ای به آن داشت.

ری نباید در سایه توسعه تهران فراموش شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران احمد دنیا مالی در نشست خود با دبیران شورایاری محلات منطقه 20 پس از استماع خواسته ها و گلایه های شورایاران، گفت : آنچه که دارای اهمیت می باشد این است که باید سطح اختیارات شورا و شورایاری در دستگاه های دیگر افزایش یابد. به بیان دیگر شورا باید از سطح شورای شهرداری به شورای شهر ارتقا یابد چرا که بسیاری مسائل از جمله آموزش و پرورش و موارد دیگر نظیر تاسیسات زیر بنایی آب ، برق و گاز در زندگی شهروندان تاثیرات مستقیم دارند و برای مدیریت و خدمت رسانی بهتر می بایست شورا در سطح شورای شهر باشد تا نظارت مستمر و مفید داشته باشد .
دنیا مالی عدم هماهنگی بین بخشی را یکی از مواردی دانست که آثار مخرب آن متوجه مردم است و در همین ارتباط گفت : عدم تعیین تکلیف اراضی اطراف آستان حرم حضرت عبدالعظیم ، بافت فرسوده فراوان در سطح منطقه ، تاسیسات شهری فرسوده و مشکلات جدی در حوزه آموزش و پرورش از جمله مواردی است که در منطقه 20 وجود دارد و حل آن در گرو هماهنگی و همکاری مدیریت شهری و دستگاه های دولتی می باشد لذا ضرورت ایجاد مدیریت یکپارچه به ویژه در این منطقه بیش از پیش احساس می شود .
رییس کمیسیون عمران شورا با اشاره به معضلات تملک اراضی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم افزود : در سال 85 شرکت مشترکی بین شهرداری و آستان مقدس ایجاد شد اما به ثمر ننشست تا این موضوع رفع شود اما از آن سال تا به امروز هنوز نه تعیین تکلیفی صورت گرفته و نه زمینی تملک شده و امیدواریم با همکاری هایی که بین دستگاه های مسئول ، دولت و مدیریت شهری صورت می گیرد در قالب یک برنامه 5 ساله این اراضی تعیین تکلیف شوند .
دنیا مالی اظهار داشت : ری به سبب جمعیت ساکن ، سبقه تاریخی و وجود آستان مقدس حضرت عبدالعظیم جز مناطقی است که می بایست نگاه ویژه ای به آن شود و خوشخبتانه این نوع نگاه در شورای اسلامی شهر تهران وجود دارد همچنانکه این منطقه جز مناطقی است که بودجه ان سیر صعودی داشته است . با این وجود ری نباید در سایه توسعه تهران فراموش شود .
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت : ظرفیت های عظیم گردشگری و تاریخی و مذهبی موجود در این منطقه از جمله موضوعاتی است که می تواند منشا خیر برای شهر تهران باشد لذا ری نیز باید از توسعه تهران بهره داشته باشد .
دنیا مالی در ادامه پیرامون موضوع جدایی ری از تهران گفت : تحقق این امر مضرات فراوانی خواهد داشت که اولین آن بحث درامد ها می باشد . به یقین با جدایی ری از تهران منابع درآمدی بسیار محدود خواهد شد و این به معنای کاهش خدمات خواهد بود و لذا این بحث باید برای همیشه بسته شود .
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل در پایان خاطر نشان ساخت : همه اقدامات شهرداری باید در راستای احیای هویت ری باشد و در این مسیر باشد با اینکه حجم اقدامات بسیار زیاد می باشد باید با قوت و امیدواری به کار خود ادامه دهیم .
در این جلسه همچنین دبیران شورایاری محلات به بیان خواسته ها و گلایه های خود از مدیریت شهری پرداختند که مهمترین مسائل مطرح شده در این باب به موضوعاتی از قبیل بافت فرسوده ، عدم خروج صنایع مزاحم ، نبود فضاهای ورزشی به ویژه خانه کشتی در محله جوانمرد قصاب ،دندانه شدن نوسازی بافت های فرسوده ،اشکالات طرح تفصیلی اشاره کرد.
دنیا مالی در پایان این نشست در دیدار ملاقات مردمی شهرداری منطقه 20 شرکت کرد .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه