اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951004206225029

نکاتی که دانستن آنها ضروری است

اسکان و اقامت دانشجویان بین‌المللی در بدو ورود

کد: 13951004206225029

https://goo.gl/j7fy3Z

، تهران , (اخبار رسمی): شاید سخت‌تر از اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی یک کشور خارجی، مسائلی باشد که پس از سفر به کشور مقصد، در انتظار دانشجوی تازه‌ وارد است. در این مطلب، به بخشی از این مسائل پرداخته‌ایم.

اسکان و اقامت دانشجویان بین‌المللی در بدو ورود

سعی کنید منزل خود را نزدیک دانشگاه محل تحصیل خود انتخاب کنید تا در طول تحصیل، هم در هزینه رفت و آمد صرفه‌جویی کنید و هم دوری از دانشگاه بهانه‌ای برای غیبت‌های مکرر از کلاس ها نشود

به گزارش روابط عمومی گروه مشاوران تحصیلی امیدار، بر اساس تجربه شخصی بسیاری از دانش‌ آموختگان خارج از کشور؛ سخت‌ترین دوران شما به عنوان یک دانشجوی خارجی، از لحظه ورود شما به فرودگاه مقصد آغاز می‌شود و تا لحظه مستقر شدن در منزل و زمانی که ثبت نام دانشگاه و رجیستر پلیس خود را انجام می‌دهید ادامه خواهد داشت.

دانشجویان ایرانی عموماً با زبان انگلیسی (در مورد زبان‌های دیگر بهتر است اصلاً صحبت نکنیم) به عنوان یک زبان بین‌المللی بیگانه هستند و یادگیری آن را به پس از سفر به کشور مقصد موکول می‌کنند (اگر شما جزو این دسته از دانشجویان نیستید یک قدم از دیگر هموطنان جلو هستید)؛ به همین دلیل این افراد از لحظه خروج از فرودگاه مقصد، مشکلاتشان با تلاش برای پیدا کردن تاکسی به مقصد هتل / محل اقامت شروع شده و تا مدت مدیدی ادامه خواهد داشت.

پس برای شروع توصیه می‌کنیم لطفاً هرگز، هرگز، هرگز بدون اطمینان از داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی برای رفع مشکلات اولیه هنگام ورود، قدم به یک سرزمین ناشناخته نگذارید و اگر این توصیه ما را جدی تلقی نمی‌کنید حداقل آماده مواجه شدن با افرادی که می‌خواهند به علت نابلدی شما با سه برابر قیمت، خدماتی مانند رساندن شما به هتل یا پیدا کردن محل اسکان ارائه کنند، باشید.

شاید یکی از اولین و مهمترین مسائلی که باید بلافاصله پس از ورود به یک کشور دیگر مدنظر قرار دهید، مسئله اسکان است. شاید فکر کنید خوب این که یک موضوع بدیهی است و قاعدتاً آن را می‌دانید ولی برای زندگی در یک محیط بیگانه هر چه بیشتر به توصیه‌های افراد مطلع توجه کنید زندگی راحت‌تری خواهید داشت. اگر از قبل از ورود به کشور مقصد، خوابگاه رزرو کرده باشید یا حتی پس از ورود و انجام مراحل نهایی ثبت نام دانشگاه، خوابگاه گرفته‌اید تا حد زیادی مشکل اسکان نخواهید داشت ولی ما در این مطلب به بررسی شرایطی می‌پردازیم که متقاضی قصد اجاره خانه به صورت مستقل دارد.

در ابتدا سعی کنید منزل خود را نزدیک دانشگاه محل تحصیل خود انتخاب کنید تا در طول تحصیل، هم در هزینه رفت و آمد صرفه‌جویی کنید و هم دوری از دانشگاه خدای ناکرده بهانه‌ای برای غیبت‌های مکرر از کلاسها نشود.

یکی دیگر از مسائل مهم هنگام انتخاب محل زندگی به ویژه برای ما ایرانیان این است که در محله‌ای ساکن شویم که پر از افراد ایرانی است تا ما از اصل خود دور نمانیم! خوب این موضوع تا حدودی قابل درک است ولی اگر شما هم جزو آن دسته از دانشجویانی هستید که (با این باور که ”میریم اونجا شیش ماهه را میوفتیم”) یادگیری زبان را به بعد از سفر به مقصدشان موکول کرده‌اند، زندگی در یک محیط فارسی زبان که شما با دیگر ایرانیان تمام مدت فارسی حرف بزنید و فارسی زندگی کنید، متاسفانه کمکی به تقویت زبان شما نمی‌کند و ممکن است پس از یک سال زندگی در یک کشور خارجی همچنان نتوانید دو یا سه جمله متصل به هم انگلیسی صحبت کنید.

پس سعی کنید از منطقه راحتی (Comfort Zone) خود خارج شوید و عامدانه خود را در شرایطی قرار دهید که برای بقا مجبور باشید زبان خود را تقویت کنید تا برای خرید کردن، رفت و آمد، مراجعه به پزشک و دیگر مسائل روزمره مشکلی نداشته باشید.

در نهایت در هنگام انتخاب محل زندگی خود عجله نکنید زیرا تعویض محل زندگی معمولاً با صرف هزینه و مشکلات عدیده‌ای همراه خواهد بود. وقتی تازه از فرودگاه بیرون آمده‌اید و خسته و کوفته با چمدان‌تان وارد شهر شده‌اید، احتمال زیادی دارد اولین جایی را که به شما پیشنهاد می‌شود به عنوان محل زندگی انتخاب کنید و فردای آن روز که استراحت کافی داشته‌اید و به چشم خریدار به خانه خود نگاه می‌کنید، متوجه مشکلات پیدا و پنهانی شوید که باید حداقل یک سال با آنها دست و پنجه نرم کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم در بدو ورود به شهر در ابتدا به یک هتل یا مسافرخانه مراجعه کنید (هزینه دو یا سه روز زندگی در هتل، برای شما که باید در چند سال آتی هزاران دلار خرج کنید، نباید عامل بازدارنده‌ای باشد) و پس از استراحت کافی و با آمادگی کامل، به دنبال پیدا کردن خانه بروید و تا زمانی که محل مناسبی پیدا نکردید دست از جستجو برندارید. به عبارت ساده‌تر، انتخاب با چشم باز را از همان روز اول شروع کنید.

در این مطلب برخی از نکاتی را بیان کردیم که معمولا توجهی به آنها نمی‌شود. تماس و  ارتباط با گروه مشاوران امیدار می‌تواند شما را با جوانب مختلف شرایط تحصیل در خارج از کشور آشنا کند و برای تصمیم‌گیری در این مورد یاری رساند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

ما در گروه مشاوران امیدار، با ایجاد یک شبکه از فارغ‌التحصیلان کشورهای مختلف، قصد داریم با تکیه بر تجربه‌های واقعی کار و تحصیل خود در محیط بین‌المللی، یک بستر مناسب برای تصمیم‌گیری منطقی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور بر مبنای شرایط فردیشان ایجاد کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]