اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950713149325029

زمان، زبان، معدل، آزمون و...

آنچه باید درباره تحصیل در ایتالیا بدانیم

کد: 13950713149325029

https://goo.gl/uSYLnx

، تهران , (اخبار رسمی): متقاضیان تحصیل در ایتالیا باید برای نیمه دوم امسال یا سال آینده اقدام کنند.

آنچه باید درباره تحصیل در ایتالیا بدانیم

به گزارش اخبار رسمی از گروه مشاوران امیدار، یک دوره تحصیلی دیگر در دانشگاه‌های ایتالیا شروع شد و حالا متقاضیان تحصیل در ایتالیا باید برای نیمه دوم امسال یا سال آینده اقدام کنند.  قبل از هر چیز آنها باید اطلاعات لازم را درباره شرایط تحصیل در ایتالیا بدست آورند. در این مطلب سعی کرده‌ایم متقاضیان و علاقمندان تحصیل در ایتالیا را با جوانب مختلف تحصیل در ایتالیا آشنا کنیم. 

به طور کلی متقاضیان تحصیل در ایتالیا تا 3 ماه قبل از هر ترم امکان ارسال مدارک لازم برای اخذ پذیرش را به دانشگاه دارند؛ کسانی که قصد تحصیل در نیمسال اول (October Intake)  را دارند تا پایان خرداد و کسانی که از نیمسال دوم (February Intake) می‌خواهند تحصیل خود را شروع کنند، تا پایان مهرماه فرصت دارند مدارک مورد نیاز را به دانشگاه موردنظر خود ارسال کنند. 

معدل

یکی از نکات مهم در مورد اخذ پذیرش از دانشگاههای ایتالیا شرط معدل است؛ متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی، باید مدرک پیش‌دانشگاهی با حداقل معدل 15 داشته باشند؛ برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، باید مدرک کارشناسی مرتبط با معدل حداقل 15 داشت؛ و برای مقطع دکترا مدرک کارشناسی ارشد مرتبط با معدل حداقل 16 (و همچنین پروپوزال) مورد نیاز است. 

زبان

مسئله مهم دیگر زبان است؛ اینکه دوره تحصیلی مورد نظر به چه زبانی ارائه می‌شود و برای اخذ پذیرش و سپس ویزای تحصیلی ایتالیا احیانا چه مدرک زبانی لازم است. نکته این است که برای گرفتن پذیرش از دانشگاههای ایتالیا نیازی به ارائه مدرک زبان نیست اما پس از آن و برای دریافت ویزا باید مدرک زبانی متناسب مقطع و دوره تحصیلی خود به سفارت ارائه کرد؛ در مقطع کارشناسی، برای دوره‌های انگلیسی زبان، ارائه مدرک آیلتس (حداقل) 5.5 و برای دوره‌های ایتالیایی زبان، ارائه مدرک زبان ایتالیایی B1 الزامی است.

در مقطع کارشناسی ارشد هم، برای دوره‌های انگلیسی‌زبان رشته‌های فنی، آیلتس 6.5 و برای سایر رشته‌ها آیلتس 6 و برای دوره‌های ایتالیایی زبان تمامی رشته‌ها، مدرک B2 زبان ایتالیایی مورد نیاز است. در مقطع دکترا هم نیازی به ارائه مدرک زبان نیست.

پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

متقاضیان تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ایتالیا باید بدانند که شرایط پذیرفته شدن در دانشگاههای ایتالیا برای تحصیل در این رشته‌ها، با دیگر رشته‌ها متفاوت است؛ آن دسته که قصد تحصیل پزشکی و دندانپزشکی را دارند باید در آزمون IMAT شرکت کنند که هر سال در ماه سپتامبر و در شهرهای مختلف دنیا برگزار می‌شود. متقاضیان تحصیل داروسازی هم باید در یک آزمون ورودی شرکت کنند که (برخلاف IMAT) فقط در خود ایتالیا برگزار می‌شود. زبان هر دو آزمون هم انگلیسی است.

متقاضیان تحصیل پزشکی در ایتالیا می‌توانند با سفر به شهرهایی مثل دوبی و دوحه در نزدیکی کشورمان، در آزمون IMAT شرکت کنند. این آزمون در نقاط بسیاری از دنیا برگزار می‌شود و شرکت کنندگان بسیاری دارد و با توجه به ظرفیت محدود دانشگاههای ایتالیا، رقابت برای قبولی در آن بسیار دشوار است.

متقاضیان تحصیل داروسازی در ایتالیا هم برای سفر به این کشور و شرکت در آزمون ورودی آن، باید از یکی از دانشگاههای (ایتالیایی) ارائه دهنده دوره داروسازی، پذیرش (پذیرش مشروط) گرفته و بر اساس این پذیرش، از سفارت ایتالیا درخواست ویزا کنند. برای دریافت ویزای ایتالیا هم ارائه مدرک زبان آیلتس (حداقل) 6 الزامی است.

پس از اخذ پذیرش مشروط و ویزای ایتالیا، می‌توان با سفر به کشور ایتالیا در آزمون ورودی داروسازی شرکت کرد. افرادی که در این آزمون پذیرفته نمی‌شوند هم می‌توانند با گذراندن یک دوره 6 تا 9 ماهه امکان تحصیل داروسازی در ایتالیا را بدست آورند.

 بورسیه

کسانی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند غالبا درباره بورسیه‌ای که دولت این کشور به دانشجویان نیازمند کشورهای در حال توسعه اعطا می‌کند شنیده‌اند و حتی شاید به همین علت ایتالیا را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب کرده‌اند.

در مورد بورسیه‌ها باید نکته مهمی را دانست؛ متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا باید یک حساب با موجودی 10هزار یورو (یا معادل ریالی آن) داشته باشند و گواهی آن را (صادرشده از طرف بانک) همراه دیگر مدارک لازم برای صدور ویزا، به سفارت ارائه دهند.

باید توجه کرد که ازائه همزمان این گواهی و درخواست بورسیه، تناقض‌آمیز و اشتباه است و افرادی که خواهان دریافت بورسیه هستند باید بعد از صدور ویزا و سفر به ایتالیا اقدامات لازم برای دریافت آن را انجام دهند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

ما در گروه مشاوران امیدار، با ایجاد یک شبکه از فارغ‌التحصیلان کشورهای مختلف، قصد داریم با تکیه بر تجربه‌های واقعی کار و تحصیل خود در محیط بین‌المللی، یک بستر مناسب برای تصمیم‌گیری منطقی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور بر مبنای شرایط فردیشان ایجاد کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش