اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951013212375757

تندگویان:

تجارت الکترونیک یکی از منابع پایدار شهری خواهد شد

کد: 13951013212375757

https://goo.gl/H9HpWK

، تهران , (اخبار رسمی): اعضای شورای اسلامی شهر تهران یک فوریت طرح "الزام شهرداری تهران به بهره گیری از تجارت الکترونیک به عنوان یکی از منابع درآمد پایدار شهرداری" به تصویب رساندند.

تجارت الکترونیک یکی از منابع پایدار شهری خواهد شد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محمد مهدی تندگویان در سیصد و هفدهمین جلسه شورای شهر تهران از یک فوریت طرح "الزام شهرداری تهران به بهره گیری از تجارت الکترونیک به عنوان یکی از منابع درآمد پایدار شهرداری" دفاع کرد.
وی اظهار داشت امروز تجارت الکترونیک در شهر در حال فعالیت است و بخش خصوصی در اشکال مختلف در این حوزه فعال میباشد ولی ضمانت اجرایی در این زمینه به منظور تأمین امنیت برای شهروندان وجود ندارد و به همین دلیل شهرداری باید با ساماندهی و نظارت در این بخش ضمانت اجرایی این پدیده شهری را تأمین نماید.
تندگویان در ادامه با اشاره به بندهایی از برنامه دوم شهرداری تهران که اختصاص به هوشمند سازی شهر دارد اظهار داشت: ورود شهرداری به این موضوع میتواند در کاهش سفر های شهری و کاهش آلودگی هوا و نیز ساماندهی خدمات شهری تاثیر گذار باشد.
این عضو شورای شهر اشاره داشت هدف از این طرح تصدی گری در بخش خصوصی نیست بلکه شهرداری به عنوان یک مجموعه خدماتی در شهر تهران باید با توجه به تأکید برنامه دوم درخصوص هوشمندسازی شهر، ورود کند تا هم درآمد زایی و هم ارائه خدمات مطلوب و به روز در شهر داشته باشد.
تندگویان در پایان تأکید داشت توسعه تجارت الکترونیک تأثیر خوبی در کاهش آلودگی هوا و همچنین در دسترس قرار دادن خدمات به صورت 24 ساعته برای شهروندان خواهد داشت.
رضا تقی پور سخنگوی شورا در دفاع از این طرح گفت: ما دراین طرح به دنبال این نیستیم که شهرداری خودش به عنوان یک کار اجرایی ورود پیدا کند بلکه تاکید ما بر ورود حاکمیتی شهرداری است همانند انچه که وزارت ارتباطات زیر ساخت ها را برای ارائه خدمات الکترونیکی سایر شرکت ها و سازمان ها ایجاد میکند و آنها هم باید مجوز از این وزارت خانه دریافت کنند در حوزه خدمات شهری نیز شهرداری این وظیفه را بادی بر عهده داشته باشد.
عباس جدید هم موافق این طرح بود و دردفاع از آن اظهار داشت: دغدغه ما درآمد پایدار شهری است که این طرح میتواند در این زمینه به ما کمک کند. استفاده از ظرفیت های فروش مجازی یکی از احکام برنامه شهرداری است که می تواند بهره برداری از ظرفیت های خدمات شهر ی را افزایش دهد.
مجتبی شاکری و رحمت اله حافظی به عنوان مخالفین یک فوریت نیز از دلایل خود دفاع کردند.
در نهایت یک فوریت این طرح با اکثریت آرا تصویب شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه