اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951106226565757

راستگو:

شهید ایثارگر مطالبه امروز مردم است

کد: 13951106226565757

https://goo.gl/7kWzbf

، تهران , (اخبار رسمی): رییس کمیته مشارکتهای مردمی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دیداری که با آتش نشانان داشتم دو دین را به گردن من گذاشتند که لازم است اعضای شورا آن را عملی کنند.

شهید ایثارگر مطالبه امروز مردم است

به گزارش اخبار رسمی به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران الهه راستگو عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و سیزدهمین جلسه شورا  ضمن عرض تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان فداکار و تعداد دیگری از هموطنان به ایثارگری نیروهای آتش نشانی از بدو حادثه پلاسکو اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از 200 نفر از آتش نشانان در کنار دیگر نیروهای امدادی در سه شیفت کاری سخت و نفس گیر به آوار برداری و جستجوی مفقودین پرداختند که این ایثارگری هیچگاه فراموش نخواهد شد.

وی با تاکید براینکه حادثه پلاسکو اولین حادثه در شهر تهران نبوده و قطعا آخرین حادثه نیز نخواهد بود افزود: مسئولین باید عبرت بگیرند و برای دیگر حوادث احتمالی و غیر مترقبه برنامه ریزی کنند.

رییس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمانهای مردم نهاد شهر تهران در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان تاکید کردند که باید مسابقه خدمتگذاری میان مسئولین برقرار باشد که این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

راستگو با بیان اینکه این حادثه در کنار تلخی خود زنگ بیدارباش برای بسیاری از مسئولین بود تصریح کرد: قطعا افراد بسیاری در این حادثه مسئول اند و این امر کاملا محرز است اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد پاسکاری توپ مسئولیت میان دستگاههاست که تنها پیامد آن ایجاد تشویش بیش از بحران ایجاد شده در جامعه است.

وی با بیان اینکه مسئولین باید پیام مقام معظم رهبری را فصل الخطاب قرار داده و بار روانی جدیدی را به جامعه تحمیل نکنند تاکید کرد: قطعا جلسات کارشناسی علت بروز حادثه را مشخص خواهد کرد.

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه لازم است هر سازمان به تناسب وظایف و تکالیف واگذار شده با برنامه ریزی صحیح پیشگیری از حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند تصریح کرد: باید نقاط ضعف برطرف شود تا در آینده شاهد چنین وقایع ناگواری نشویم.

راستگو با بیان اینکه آتش نشانان سوختند تا دیگران نسوزند افزود: از زمان وقوع این حادثه ناگوار تنها واژه ای که شنیده می شود و برازنده این جان برکفان است شهید است و این در حالی است که بنیاد شهید به معنای واقعی این عنوان را برای آتش نشانان حذف کرد.

وی به مصوبه شورای شهر درخصوص ارائه تسهیلات به جان باختگان و ایثارگران آتش نشانان اشاره کرد و گفت: این مهم هنوز به معنای واقعی محقق نشده چراکه اگر عملی شده بود شهید همسر شهید قانع با وجود یک فرزند اکنون با ده روز حقوق زندگی نمی کرد و این درحالی است که حقوق یکماه آتش نشانان بسیار ناچیز است.

رییس کمیته مشارکتهای مردمی شورای اسلامی شهر تهران به دیدار خود با آتش نشانان یکی از ایستگاهها اشاره کرد و گفت: آتش نشانان دو دین را به گردن من انداختند و آن تصویب لایحه حمایتی درخصوص سختی کار و شهید اطلاق شدن جانباختگان آتش نشانی است که امیدوارم اعضای شورا این مطالبه به حق را عملی کنند.

راستگو با بیان اینکه اطلاق شهید ایثارگر باید به مطالبه اعضای شورای شهر برای آتش نشانان تبدیل شود افزود: شهید خدمت شایسته این همه ایثار و فداکاری نیست و از بنیاد شهید تقاضا دارم که این خواسته را که امروز تنها خواست آتش نشانان و اعضای شورا نیست که مطالبه مردم است را عملی کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شورای اسلامی شهر تهران

شورای اسلامی شهر تهران جایگاهی حقوقی است که 31 عضو آن از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. وظیقه شورای شهر قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری را بر عهده داشته و یکی از مهمترین وظایف موردی آن انتخاب شهردار برای مدت 4 سال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه