اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951118232266681

آیا این خال‌ها عادی هستند

کد: 13951118232266681

https://goo.gl/7in1hS

، تهران , (اخبار رسمی): خال‌های گوشتی، زائده‌های پوستی رایجی هستند که بیشتر افراد دارند اما این خال‌های معمولی می‌توانند مسطح یا برآمده و نرم‌بوده و شکل طبیعی داشته باشند که اغلب آنها معمولا در سنین اولیه‌ زندگی و یا در اثر تابش آفتاب در طول زندگی ایجاد می‌شوند.

آیا این خال‌ها عادی هستند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از تناسب اندام، متاسفانه خال‌های گوشتی می‌توانند نشانه‌ سرطان پوست باشند اما تشخیص خال‌های معمولی از خال‌های غیرعادی ساده نیست. زیرا دانشمندان برای کمک به ما ویژگی های این خال ها را تعریف کرده‌اند.

این علائم به بیمار و پزشک کمک می‌کند تشخیص دهند آیا یک خال باعث نگرانی است یا خیر؛ عدم تقارن: اگر روی خال یک خط رسم کنید، نیمه‌های آن نابرابرند.

لبه‌ها

لبه‌های خال نامنظم بوده و قابل تشخیص نیست، در حالی که خال های معمولی لبه‌های مشخصی دارند.
رنگ

خال‌های معمولی رنگ یکنواختی دارند اما قهوه‌ای مایل به زرد، قهوه‌ای یا به رنگ گوشت هستند و خال‌های غیرعادی ممکن است مخلوطی از قهوه‌ای مایل به زرد، قهوه‌ای، قهوه‌ای تیره، قرمز، آبی یا سیاه باشند.
قطر

سایز بیشتر خال‌های معمولی کمتر از پاک‌کن ته مداد است و خال‌های غیرعادی معمولا بزرگترند.
تغییر

به معنای هر نوع تغییری که می‌تواند در یک خال اتفاق بیفتد، مثلا خالی که سال ها داشته‌اید، شروع به رشد کردن می‌کند یا ویژگی‌های جدید پیدا می‌کند. همچنین شامل هر خال جدیدی است که بعد از ۴۰ سالگی ایجاد می‌شود.

نشانه‌های دیگری نیز وجود دارد که نشان‌ دهنده‌ خال گوشتی غیر عادی بوده و مرکز خال بالا آمده یا برجستگی زبر دارد. آنهایی که ظاهر خیلی متفاوتی دارند هم می‌توانند نشانه‌ غیر عادی بودن یک خال باشند که با پیشروی ملانوم، علائم تغییر کرده، بدتر شده و ممکن است همراه با درد، خارش، خونریزی، برآمدگی، پوسته پوسته شدن، تورم، ترشح، زخم و رنگ آبی مایل به سیاه باشد.

اینها علائم جدی ملانوم هستند و نشان می‌دهند سرطان در حال پیشرفت است و برای جلوگیری از پیشگیری ملانوم، خال های گوشتی خود را معاینه کنید و یک بار در سال به متخصص پوست مراجعه کنید تا تمام بدنتان را بررسی کند و مطمئن شوید که عادی هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله تناسب اندام

می‌خواهید اندام زیبایی داشته باشید؟ یا اینکه نگران سلامتی‌تان هستید؟ مجله‌ اینترنتی تناسب اندام، همه‌ اطلاعاتی که برای رسیدن به تناسب اندام و سلامتی به آنها احتیاج دارید را به زبانی ساده و به دور از اصطلاحات تخصصی فراهم می‌کند تا سرزندگی، شادابی، و سلامتی را به شما هدیه دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی